12 de març de 2019
12.03.2019

Globalimar i la Fundació ALiCIA col·laboren amb plats de peix marinats i congelats

L'objectiu és introduir el producte en una dieta equilibrada i saludable de forma fàcil i ràpida

12.03.2019 | 12:10
Joan Mestres, Toni Massanes i Jordi Marti

L'empresa especialitzada en l'elaboració, la importació i la comercialització de productes del mar congelats, Globalimar Europa, i el centre d'investigació en cuina, Fundació ALiCIA, han signat un conveni de col·laboració per desenvolupar una nova línia de plats de peix marinats i congelats que es poden consumir després de cinc minuts al microones. L'objectiu del projecte, iniciat l'estiu de 2018, és facilitar la introducció del peix congelat en una dieta equilibrada i saludable i reduir el temps dedicat a la cuina. Batejat amb el nom de Ready to eat, es llançarà un conjunt de plats de peix, ràpids de preparar i amb una vida útil de dos anys al congelador.

La nova línia de plats -en una primera fase- es presentaran marinats, perquè només calgui introduir-los uns minuts al microones. En una segona fase, el plat de peix s'acompanyarà de pasta o arròs. Tot, després d'una estricta investigació duta a terme a ALiCIA per garantir que els plats s'ajusten a una dieta nutricionalment adequada. La previsió és que les quatre primeres referències surtin al mercat durant el segon semestre del 2019.

Pensat per a donar solucions a famílies de dos o tres integrants que disposen de poc temps per cuinar, els plats de peix es presentaran envasats en la tecnologia skin pack de Globalimar; és a dir, recoberts amb un film transparent que crea una pel·lícula extremadament fina que millora la visibilitat i la preservació del producte i que, sobretot, evita que qualsevol forat al film faci perdre el buit i malmeti el peix. Per això, l'skin pack és un sistema al buit 100% avançat.

Els productes, que completen el canal retail de Globalimar i que es comercialitzaran sota la marca Aligator, es podran trobar en les cadenes d'alimentació amb les quals treballa la companyia: Simply, Erosky, Caprabo, Carrefour, Alcampo, Ahorramas, Aldi, Sonae, Condis, El Corte Inglés i la Sirena, entre altres.

El know how de la Fundació ALiCIA

El coneixement i la investigació duta a terme per la Fundació ALiCIA ha estat imprescindible per a l'elaboració dels Ready to eat. Nutricionalment, calia assegurar que el plat fos saludable amb una ració de producte adequada al consum d'un adult. També ha calgut conèixer i estudiar com es comporten al microones els peixos i les salses escollides, i detectar les característiques del procés.

A nivell logístic, ha estat necessària una exhaustiva recerca perquè el peix i la salsa que l'acompanya -tot congelat- necessiti el mateix temps de cocció en el microones, a banda d'aconseguir que el film skin pack fos microondable. Garantir una vida útil de dos anys pel consum també s'ha aconseguit després d'un minuciós treball i de nombroses proves.

Amb seu a Llagostera, Las Palmas de Gran Canària, Pontevedra, Portugal i Itàlia, Globalimar importa els seus productes, majoritàriament, del sud-est asiàtic i del Nord d'Europa i, en menor mesura, d'Amèrica del Nord i d'Amèrica del Sud. Tot i la seva creixent internacionalització, Espanya concentra el 80% de les seves vendes.

La seva oferta de productes se centra en una gamma especialitzada de varietats concretes de crustacis, peixos variats, surimis, cefalòpodes i bivalves que comercialitza sota tres marques: Aligator, Amura i Amatsu.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook