Els transportistes van iniciar ahir cinc jornades de mobilitzacions contra les dificultats per operar al port de Barcelona i van denunciar la «passivitat» i «desinterès» per afrontar les reformes per resoldre «els greus problemes del sector, segons exposa un document intern de l'Associació Sintraport, al qual va tenir accés l'ACN. Els transportistes denuncien les «llargues cues» al llarg del dia al recinte portuari, que només els permet operar 1,2 transports diaris; el mal estat dels contenidors, que, segons alerten, comporta pèrdues perquè cal revisar-los o abonar les despeses dels que no es poden endur, i la precarietat del sector. De moment, les mobilitzacions es concentren dins del recinte però els conductors no descarten traslladar-les a fora en un futur.

Els transportistes van decidir fa unes setmanes ajornar les mobilitzacions previstes a petició de la Direcció General de Transports, que ha actuat de mediadora, per continuar les negociacions i des d'aleshores han mantingut trobades amb els diferents agents implicats -com l'Autoritat Portuària de Barcelona, els estibadors, consignataris, agents duaners i federació de transportistes, entre d'altres. Concretament, s'han celebrat una dotzena de trobades entre gener i març, la darrera el dia 4 d'aquest mes. Segons els conductors, les llargues cues «impossibiliten el correcte i regular desenvolupament de la feina durant la jornada» i avisen que és una situació «que es repeteix diàriament», fet que només permet fer 1,2 transports cada dia i provoca que no puguin generar una «xifra de negoci digna».

Els transportistes també remarquen que en ocasions s'han de fer càrrec dels costos dels contenidors que han de rebutjar pel seu mal estat, tot i que el Pla de Qualitat del port de Barcelona estableix que és responsabilitat directa del consignatari.