Un total de 473 empreses catalanes van dur a terme 115 accions o activitats el 2018 dins del Pla de Promoció Internacional (PPI) que impulsen 18 entitats empresarials i que lideren el Centre Metal·lúrgic, la Unió Empresarial Metal·lúrgica i la Unió Patronal Metal·lúrgica.

La iniciativa, que va arrencar el 2001, ha beneficiat aquests 473 participants, un 31% més que el 2017, i la majoria procedeix de la província de Barcelona, així com de Girona, Tarragona i Lleida, segons ha informat Cecot aquest divendres en un comunicat.

Algunes de les missions comercials s'han dut a terme a Algèria, els Estats Units, la Xina, Mèxic, el Perú, el Paraguai, Tailàndia, Colòmbia i el Brasil, entre altres països, amb un increment de participació de dones, un 36% del total.

Així mateix, el projecte ha aconseguit, entre altres coses, posar en marxa tres grups d'exportació --dos a França i un al Marroc-- i la participació de cinc empreses catalanes al Programa Èxit Empresa, que mira d'incrementar la presència de les empreses als mercats internacionals en què ja operaven.

Quatre companyies han comptat amb l'acompanyament personal d'un delegat a Mèxic i els Estats Units per introduir-se als mercats, i està previst que s'incorporin aquestes figures en zones potencials com la Costa d'Ivori, Colòmbia i l'Equador.

El PPI per al 2019, que arrencarà a l'abril a Mèxic i Costa Rica, compta amb un volum d'accions similars a les del 2018, amb un còmput de 17 missions comercials, entre les quals destaquen noves destinacions, com Nova Zelanda, el Vietnam i Kènia.

L'objectiu del projecte és donar serveis d'assessorament, promoció i acompanyament en processos d'internacionalització a les empreses catalanes del sector del metall.