27 de març de 2019
27.03.2019
Diari de Girona

Seat presentarà sis models de cotxes elèctrics i híbrids endollables fins al 2021

La companyia fabricarà a Martorell el model 'Formentor', desenvolupat amb Volkswagen

27.03.2019 | 19:54
Seat presentarà sis models de cotxes elèctrics i híbrids endollables fins al 2021

SEAT va presentar la seva estratègia de mercat, que inclourà el llançament de sis nous models elèctrics i híbrids endollables fins al 2021. En una presentació a la seva seu a Martorell SEAT va anunciar els dos primers models 100% elèctrics de l'empresa, la versió elèctrica del Mii i el-Born, mentre que els nous León, Tarraco, CUPRA León, CUPRA Formentor tindran una versió híbrida endollable. SEAT també va confirmar que fabricarà a Martorell el seu model Cupra Formentor.

D'altra banda, la companyia va anunciar el desenvolupament de la seva primera plataforma per a vehicles elèctrics en col·laboració amb Volkswagen que s'instal·larà a Martorell, confirmant així la seva aposta per aquest model, i on es desenvoluparan models per sota dels 20.000 euros i hi treballaran més de 300 enginyers. SEAT també va explicar que el 2018 va ser el seu millor any de la història amb 294 milions de beneficis, un 4,6% més que l'any anterior.

Els nous vehicles anunciats per SEAT es llançaran entre el 2020 i el 2021. Així, el primer a sortir al mercat serà el Mii elèctric, que el CEO de l'empresa, Luca de Meo, va explicar que servirà «d'aperitiu» per al mercat i que està enfocat a la mobilitat urbana. El seguiran el León en versió híbrida i amb 70 km d'autonomia i El-Born, també 100% elèctric, que sortirà a finals del 2020, juntament amb el CUPRA León. No serà fins a finals del 2021 que es llaçaran els híbrids endollables Tarraco i CUPRA Formentor, aquest últim desenvolupat a la planta de l'empresa a Martorell, i que de Meo va descriure com «una de les millors coses que SEAT ha fet a la vida».

D'altra banda, el segon gran anunci de la companyia va ser la instal·lació a Martorell d'una nova plataforma per a vehicles elèctrics en col·laboració amb Volkswagen, que serà la primera de SEAT. En aquest espai es fabricaran vehicles d'uns 4 metres de diverses marques, i es busca que s'hi desenvolupin models elèctrics assequibles, per sota dels 20.000 euros. Hi treballaran més de 300 enginyers. En aquest sentit, el conseller delegat de Volkswagen, Herbert Diess, que va participar en la presentació, va assegurar que SEAT és «un pilar fonamental» per a tot el grup.

El 2018 en xifres

Durant la presentació, el vicepresident executiu de Finances, IT i Organització de l'empresa, Holger Kintscher, va presentar les xifres registrades l'any 2018, que va destacar que va ser «el millor de la història». Així, va apuntar que el benefici després d'impostos va ser de 294 milions d'euros, un 4,6% més que l'any anterior, mentre que el benefici operatiu va augmentar un 93,2%, amb 223 milions.

Pel que fa al volum del negoci, el creixement també va ser d'un 4,6% respecte del 2017 i Kintscher va remarcar que en els darrers cinc anys la facturació de SEAT va augmentar en un 33%. A més, el nombre de models venuts va ser el més alt registrat, amb 517.000 vehicles, un 10,5% més que el 2017, i va situar la marca com la que va tenir més creixement a Europa. «SEAT és una empresa sòlida i sostenible», va sentenciar Kintscher, que va remarcar la millora «increïble» en beneficis, passant de pèrdues de fins a 65 milions el 2014 a guanys de gairebé 300 milions el 2018.

Reptes per al futur

En aquest sentit, Kintscher va assegurar que l'objectiu de la companyia és seguir amb la tendència positiva per als pròxims anys. De la mateixa manera, de Meo va afirmar que SEAT pot «plantar cara tranquil·lament» al futur. Així, tot i que va reconegut que els propers dos o tres anys seran un repte per al sector automobilístic, tant per la desacceleració de l'economia com pel canvi de context tecnològic, va augurar que els pròxims deu anys seran «fenomenals» per a tota la indústria.

Un dels grans reptes que el sector encara és la reducció de la petjada ecològica de l'àmbit automobilístic, amb el 14% com a propi respecte el total d'emissions de CO?. Així, Diess va anunciar que el grup presentarà 70 models elèctrics fins al 2028 i va apuntar que l'electrificació de tots els segments és prioritària per a ells. Així, va explicar que actualment l'1% de les emissions de CO? mundials són de vehicles del seu grup i va assegurar que l'objectiu de Volkswagen és reduir la xifra a zero abans del 2050.

D'altra banda, també va posar l'accent en l'aposta tant de SEAT com de tot el grup per la connectivitat 5G i per la conducció automàtica i va explicar que la companyia passarà de ser «estrictament fabricant» a impulsar software. En aquest sentit, de Meo també va apuntar que una de les prioritats de SEAT serà el desenvolupament de software per guanyar en competitivitat. Així, va explicar que es crearà un centre dedicat a aquesta tasca a Barcelona, el Metropolis Lab, i que comptarà amb 200 treballadors.

De Meo també va remarcar la voluntat de SEAT de «mundialitzar» la seva presència i va recordar que el 2018 es van consolidar com la primera empresa industrial exportadora d'Espanya, amb un 80% del seu volum de negoci exportat. Així, es busca incrementar la globalització de l'empresa i en aquest sentit va anunciar que estan desenvolupant una estratègia de creixement al nord d'Àfrica, així com a Sud-Amèrica.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook