En els tres primers mesos de l'any, les vendes totals de vehicles electrificats, híbrids i de gas van assolir a Girona un volum de 524 unitats, un 45,56% més, i de 189 unitats al març, un 51,20% més. Aquestes xifres suposen acumular ja un 12% de les matriculacions de vehicles a la demarcació.

Per part seva, el mercat gironí de vehicles de gasolina va pujar un 1,28% en els tres primers mesos de l'exercici actual, fins a 2.923 unitats, i un 0,68% en el tercer mes de 2019, fins a 1.042 unitats, mentre que les vendes de dièsel van baixar un 26,96% en l'acumulat, fins a 837 unitats, i un 21,99% al març, amb 298 unitats.

En el conjunt, la caiguda de les matriculacions totals va ser del 2,46% a Girona en el primer trimestre, mentre que al març la caiguda ha estat només del 0,84%.

A Espanya, les matriculacions de vehicles elèctrics (turismes, comercials, industrials, autobusos i cuadriciclos) es van situar en 3.296 unitats en els tres primers mesos de l'any actual, la qual cosa suposa gairebé duplicar (+96,4%) les dades del mateix període de 2018.

Segons dades de l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac), els lliuraments d'aquest tipus de models van aconseguir un volum de 1.484 unitats en el tercer mes de l'any, un 131,1% més respecte a les 642 unitats lliurades en el tercer mes de 2018.

La matriculació de cotxes a Catalunya ha caigut un 5,4% el primer trimestre de l'any, amb 44.024 vehicles, encara que el mes de març s'ha saldat amb nombres positius, amb un 1,4% de creixement respecte del març del 2018. Segons dades de les patronals Anfac, Faconauto i Ganvam, a l'Estat segueixen caient les matriculacions, amb una disminució del 6,88% trimestral i del 4,30% el març. D'altra banda, els vehicles dièsel accentuen la seva caiguda, amb fins a un 39,50% menys de matriculacions els tres primers mesos de l'any a Catalunya, i un 33,08% menys aquest març respecte al del 2018.

Pel que fa a dades de l'Estat, els automòbils dièsel també han seguit amb la seva davallada, encara que no tan accentuada com a Catalunya, amb un 31,01% menys el primer trimestre (un 28,26% menys només al març). Per la seva banda, les matriculacions d'automòbils de gasolina han augmentat tant a Catalunya com a escala estatal aquest trimestre, un 9,55% amb 30.225 nou vehicles i un 3,42% amb 194.214, respectivament. Pel que fa al març, l'augment ha estat del 13,40% a Catalunya i del 3,52% a Espanya.

D'altra banda, segons l'informe mensual els vehicles matriculats per a empreses han pujat un 3,1% a Espanya, mentre que no ho han fet els turismes particulars, que han caigut un 5,8%. De la mateixa manera, també han disminuït els vehicles matriculats per a llogar (9,6%).

En aquest sentit, el director de Comunicació de Faconauto, Raúl Morales, reconeix que és «preocupant» la tendència negativa de les matriculacions, en especial pel que fa a vehicles particulars, i assegura que el que cal és «un missatge de tranquil·litat per als consumidors» amb un pla de renovació «com el del País Basc».

De la mateixa manera, el director de Comunicació de Ganvam, Alberto Tapia, considera «vital» un pla d'ajudes «estructurat i a llarg termini», encara que es mostra optimista i remarca que encara que les dades són negatives s'està alentint la davallada i es podria veure una recuperació els pròxims mesos.