05 de abril de 2019
05.04.2019
Diari de Girona

Noel Alimentaria tanca 2018 amb un 8% més de facturació

La càrnia garrotxina arriba als 277 milions d'euros, aposta per la diversificació de negoci amb la incorporació de les pizzes refrigerades

05.04.2019 | 01:07
Noel Alimentaria tanca 2018 amb un 8% més de facturació

La càrnia garrotxina Noel Alimentaria ha tancat el 2018 amb una facturació de 277 milions d'euros, cosa que representa un increment del 8,2% respecte l'any anterior que va ser de 256 milions. La companyia, amb seu a Sant Joan les Fonts, també ha augmentat el volum de producció, arribant a les 66.665 tones, un 12,7% més que el 2017.

Els cuits continuen sent el principal negoci del grup, i el 2018 ha estat la marca que més ha crescut en la categoria de cuits en general, col·locant-se tercera al mercat, amb una quota en volum de producció del 5% i una quota del 6,4% en valor de facturació.

D'altra banda, Noel Alimentaria ha fet inversions per valor de 14 milions d'euros en l'últim exercici amb l'objectiu de consolidar-se a escala nacional i continuar amb la seva expansió internacional. En concret, el grup ha invertit 6 milions en l'ampliació de la secció de cuits, reforçant la seva aposta per productes de referència com el pernil cuit, 2,9 milions en l'ampliació de la capacitat productiva de les plantes de tall i 1,2 milions a millorar la planta de producció de carn fresca.

Els 3,9 milions restants, d'altra banda, s'han destinat a millores en la nova planta d'embotits picats curats, de 20.000 metres quadrats, que va iniciar la seva activitat el 2015. Per a 2019, Noel Alimentaria preveu invertir d'altres 10 milions d'euros en actuacions diverses.

L'empresa ha apostat també per la diversificació de productes, entrant en mercats com el del «sushi» envasament amb la seva nova marca Sensei Sushi, que ha suposat una inversió de 2,5 milions d'euros, o en els mercats d'aperitius carnis o productes vegetarians.

Més recentment, Noel Alimentaria ha entrat al mercat de les pizzes refrigerades artesanes, mitjançant l'aliança estratègica amb Casa Bona Tradicional, una empresa de Calonge. Respecte a la internacionalització, amb presència a més de 60 països, els plans internacionals del grup se centraran en consolidar-se en els mercats on ja té presència i a iniciar una expansió a nous mercats, amb el focus d'atenció posat a l'Amèrica Llatina, els Estats Units i la Xina.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook