Les petites i mitjanes empreses espanyoles van vendre l'any passat a l'exterior productes per valor de la xifra rècord de 400 milions d'euros a través de la plataforma de comerç electrònic oberta a tercers de Amazon, la qual cosa suposa un augment del 50% respecte a l'any anterior.

Segons les dades publicades ahir per Amazon, l'any passat van vendre a través de la seva plataforma més de 8.000 pimes espanyoles, el 75% d'aquestes a clients principalment d'Europa.

«Les petites i mitjanes empreses són part essencial de l'ADN d'Amazon i els donem suport en el seu procés de digitalització, així com reinvertint en els seus negocis i en les comunitats locals a través de la creació d'ocupació», va destacar la màxima responsable de la companyia a Espanya i Itàlia, Mariangela Marseglia.

Vendes en 19 webs

A Europa, Amazon dona suport a més de 130.000 pimes a través d'una sèrie d'eines i serveis per a gestionar el seu negoci on-line i vendre globalment a través del seu 19 webs, en 12 idiomes i arribant a milions de potencials clients.

Segons la mateixa font, les pimes espanyoles empren més de 10.000 persones a Espanya per gestionar les seves vendes a Amazon i el Marketplace de la companyia genera més de 200.000 ocupacions a Europa i més de 900.000 a tot el món.

La companyia ha destacat que les empreses externes que venguin en Amazon aporten el 52 per cent de les vendes totals registrades en les seves plataformes de venda on-line.