16 de abril de 2019
16.04.2019

El comitè reclama indemnitzacions de 40 dies per a l'ERO d'extinció a Gas Gas

16.04.2019 | 00:59
Els presidents del comitè i la secretària general de la FICA-UGT a Girona miren la documentació de l'ERO

El comitè d'empresa reclama indemnitzacions de 40 dies per als treballadors que es veuran afectats per l'ERO d'extinció a la fàbrica de motos Torrot-Gas Gas de Salt. Són les mateixes que van tenir aquells treballadors que van marxar quan, ara fa quatre anys, el fabricant de motos elèctriques va adquirir la històrica marca d'enduro i de trial.

Durant la primera reunió per negociar l'expedient, el comitè també ha demanat a la direcció que li aporti un pla de viabilitat per a la factoria. I que entre d'altres li concreti quantes motos preveu fabricar des d'ara i fins al 2021 (ja que de moment només se'ls ha dit que aquest any volen fer-ne 4.400).

Segons recull la documentació que acompanya l'expedient, el fabricant de motos arrossega un deute de 23 MEUR i ha patit una davallada de vendes de més del 50% durant el darrer exercici.

Durant la trobada, i després d'estudiar-se la documentació que acompanya l'expedient, el sindicat UGT ha posat damunt la taula quines seran les seves condicions. D'entrada, el comitè reclama que aquells a qui s'hagi de rescindir el contracte rebin una indemnització de 40 dies amb un topall de 42 mensualitats. La UGT parteix de les mateixes condicions que van tenir els divuit treballadors que van abandonar Gas Gas quan, després de fer fallida, Torrot la va adquirir amb intenció de reflotar-la.

«Volem que es respectin aquestes condicions», concreta la secretària general de la FICA-UGT a Girona, Isabel Martínez. La portaveu sindical també explica que, des del comitè, miraran de reduir al màxim l'afectació de l'ERO. I que, si s'han de tirar endavant acomiadaments, d'entrada intentaran que es cobreixin amb voluntaris.

L'ERO d'extinció a la fàbrica de Salt afecta 24 treballadors dels 116 que hi ha en plantilla. D'aquests, divuit treballen a la secció de motos elèctriques (que es venen sota el segell de Torrot). I els vuit restants formen part de Gas Gas (que fabrica motos d'enduro i trial).

En paral·lel, durant la reunió, el comitè d'empresa de Torrot-Gas Gas també ha reclamat a la direcció que li aporti un pla de viabilitat per a la planta de Salt. Segons apareix a la documentació de l'ERO, que la direcció va entregar al comitè, l'empresa arrossega un deute de 23 MEUR i durant el darrer exercici ha patit una davallada de vendes de més del 50% (passant dels 39,3 MEUR de facturació del 2017 als 22 de l'any passat).

«Ens preocupa, i molt, el futur de la planta», assegura Martínez. Entre d'altres, el sindicat UGT també demana a Torrot-Gas Gas que li concreti quantes motos vol fabricar des d'ara i fins al 2021 (ja que a la documentació de l'ERO només hi apareix que aquest any volen fer-ne 4.400, comptant tant elèctriques com d'enduro i trial).

Ara, després d'escoltar les peticions del comitè, la direcció de Torrot-Gas Gas les estudiarà i els hi donarà resposta a la propera reunió. La següent de les trobades per negociar l'ERO d'extinció tindrà lloc el 26 d'abril.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook