La xarxa social Pinterest, el popular «tauler d'anuncis» d'internet, va debutar dijous en la Borsa de Nova York amb una pujada del 28%, aconseguint una capitalització de mercat de 12.900 milions de dòlars, per sobre de l'esperat per la companyia. Al tancament del mercat, els títols de la tecnològica amb seu a San Francisco (Califòrnia) es cotitzaven a 24,40 dòlars cadascun, des d'una primera operació de 23,75 dòlars i per sobre del preu de sortida de 19 dòlars que va fixar ahir la companyia. A penes 20 minuts després d'arrencar les seves cotitzacions, a les 11.27 hora local, Pinterest va arribar a guanyar un 31%.

Amb un preu de sortida de 19 dòlars, Pinterest pretenia captar al voltant de 1.425 milions de dòlars amb els 75 milions d'accions de classe A amb els quals va regar avui Wall Street. Al tancament, la companyia va captar uns 1.800 milions de dòlars.

Gràcies a aquest debut, Pinterest -amb molt d'èxit entre el públic femení, sobretot les mares- aconsegueix un valor en borsa superior al de la seva última ronda d'inversions privada, el juny de 2017, quan es va xifrar en 12.000 milions de dòlars.

En una entrevista en la cadena especialitzada CNBC, el conseller delegat de la companyia, Ben Silbermann, assenyalava que «la gent està a Pinterest per aconseguir inspiració»,part de l'èxit de la xarxa social, famosa per les seves «pins» (publicacions) de moda i menjar.

La xarxa social cotitza amb el símbol «PINS» en la NYSE amb dues classes de títols, una fórmula habitual en les tecnològiques de Silicon Valley: els de Classe A (75 milions) i els de B (11 milions), que permeten un control reforçat de la companyia i solen quedar-se els seus fundadors.

Pinterest va fer públics els seus comptes per primera vegada en el seu document davant la SEC presentat el passat 22 de març, on va indicar uns ingressos de 755,9 milions de dòlars en 2018, per sobre dels 472,8 milions facturats en 2017. Amb tot, l'empresa també va declarar unes pèrdues l'exercici passat de 62,9 milions de dòlars.

Aquesta és una de les principals febleses de la seva operació, així com explicar als inversors què és el que ofereixen, però ha comptat amb el suport de financeres com Goldman Sachs, JPMorgan i Allen & Company.

D'acord al seu document de la SEC, «Pinterest és el lloc on més de 250 milions de persones al voltant del món acudeixen per inspiració per a les seves vides. Descobreixen idees per a qualsevol cosa que es pugui imaginar».

Aquesta companyia, que opera des de 2010, és el segon «Unicorni» -empresa valorada en més de 1.000 milions de dòlars abans de debutar en els parquets- que entra a Wall Street aquest 2019.

El primer va ser la firma de transport sota demanda Lyft, competidora d'Uber, que va arrencar la seva cotització a la fi de març, amb un inici més aviat tebi per a l'expectació generada.

Des que va debutar en el Nasdaq novaiorquès, ha operat més dies en vermell que en positiu, amb una arrencada en el qual va fregar els 88 dòlars després de fixar un preu de sortida de 72, però que avui dia s'ha desinflat fins als 58 dòlars.