17 de maig de 2019
17.05.2019

La litigiositat i l'exigència del regulador expliquen part de l'ERO de Santander

La digitalització també és una causa perquè el banc ha d'acomiadar 3.700 empleats i tancar unes 1.150 oficines

17.05.2019 | 01:08

L'augment de la litigiositat amb els clients, les exigències del regulador, la digitalització o la irrupció de les financeres tecnològiques són algunes de les causes que expliquen l'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) pel qual Santander vol acomiadar 3.700 empleats i tancar 1.150 oficines.

Als sindicats els van lliurar un informe d'una consultora externa sobre les principals dades del sector i l'extrapolació a Santander per justificar l'ERO. L'entitat no fa comentaris sobre la reunió d'avui.

El banc i els sindicats han finalitzat avui el preceptiu període de consultes. Una vegada constituïda la taula, la pròxima reunió serà el dia 23 i aquí començarà formalment la negociació.

Entre les causes que donen suport a la necessitat de l'ERO, l'informe lliurat als sindicats cita les creixents exigències del regulador, l'excessiva capacitat instal·lada, el procés de desbancarització, l'augment de la litigiositat (les clàusules sol i l'IRPH entre altres), el volum de la cartera d'actius improductius o la irrupció de les empreses financeres de base tecnològica («fintech»). Segons les dades aportades, entre 2012 i 2018 s'ha produït un estancament del crèdit i una caiguda de tipus fins a nivells històricament baixos, que en el cas del crèdit a l'habitatge ha passat del 2,9% a l'1,9% i en el cas del consum, del 8,9 al 6,9%.

A més, s'està produint una substitució de préstecs «cars» per uns altres més barats, per amortització dels antics a tipus alts mentre que el crèdit nou es concedeix amb interessos més baixos.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook