04 de juny de 2019
04.06.2019
Diari de Girona

La venda de cotxes cau un 2,26% des de principis d'any a les comarques gironines

Al maig es venen 1.479 vehicles, un 2,05% menys que el mateix mes de l'any passat Al conjunt de la província, les matriculacions de vehicles electrificats, híbrids i de gas van créixer un 41% al maig . Els vehicles elèctrics purs són els que més creixen, un 150% durant l'últim mes a Girona

04.06.2019 | 11:41
La venda de turismes no remunta des de finals de l'any passat

La venda de cotxes ha caigut un 2,26% des de principis d'any a les comarques gironines, segons les dades publicades aquest dilluns per les patronals Anfac, Faconauto i Ganvam. En concret, entre gener i maig s'han venut 7.123 vehicles a la demarcació.

En àmbit mensual, el maig tanca amb la venda de 1.479 cotxes, un -2,05% menys que el mateix mes de l'any passat. Tot i que el negoci global cau al conjunt de la província, les matriculacions de vehicles electrificats, híbrids i de gas van créixer un 41% al maig, amb l'entrega de 215 cotxes d'aquest tipus. Els elèctrics purs són els que més creixen, un 150% l'últim mes.

Les matriculacions de turismes i tot terrenys es van situar en 125.625 unitats durant el mes de maig passat, la qual cosa suposa una reculada del 7,3% en comparació amb el mateix mes de l'exercici anterior.

Les tres organitzacions van indicar que les matriculacions recuperen de nou la tendència a la baixa, igual que estan registrant des de setembre de l'any passat, «amb l'excepció del passat mes d'abril, gràcies a l'impuls dels llogadors previ a la Setmana Santa», expliquen.

En l'acumulat de l'any, els lliuraments d'automòbils a Espanya es van situar en 561.953 unitats, la qual cosa representa una disminució del 5,1% si es compara amb les dades registrades en els mateixos cinc mesos de l'any precedent.

Per canals, les vendes a clients particulars van baixar un 11,2% al maig, fins a 54.485 unitats, i un 11,1% des de principis d'any, fins a 245.037 unitats, mentre que les empreses van comprar 37.086 automòbils el mes passat, un 3,6% més, i 175.793 unitats des de principis d'any, un 3,8% més.

Les firmes de rent a car, per part seva, van matricular un total de 34.054 automòbils a Espanya en el cinquè mes de l'any actual, un 11,2% menys, i 141.123 unitats en l'acumulat fins al mes passat, un 4,1% menys.

El dièsel es recupera

Quant al temps de motorització, el 59,8% els turismes i tot terrenys comercialitzats a Espanya el mes passat comptava amb un propulsor de gasolina, una xifra inferior al 63,1% comptabilitzat el mes passat, mentre que els dièsel van representar el 28,3% dels lliuraments, en comparació amb el 27,3% d'abril. Al maig, l'11,9% de les matriculacions va ser elèctric, híbrid endollable, híbrid, d'hidrogen o de gas.

Durant els cinc primers mesos de l'exercici actual, el 61,3% dels automòbils matriculats tenia un motor de gasolina, enfront del 28,2% que comptava una mecànica dièsel i al 10,5% que va correspondre a la resta de motoritzacions alternatives.

Al maig, els segments de mercat que més van caure van ser el de tot terrenys (-48,1%), el de monovolums petits (-45,8%) i el de models mitjans (-17,1%), mentre que les majors caigudes des de gener es van comptabilitzar entre els monovolums petits (-40,6%), monovolums grans (-30,1%) i mitjans (-26,2%).

Les matriculacions de vehicles elèctrics (turismes, comercials, industrials, autobusos i quadricicles) van assolir les 1.174 unitats al maig, la qual cosa suposa un increment del 180% en comparació amb el mateix mes de l'exercici precedent.

Segons dades de l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac), malgrat el fort increment, els lliuraments d'aquest tipus de vehicles només van representar el 0,79% del mercat conjunt, que es va situar en 125.625 unitats (-7,3%).

Els lliuraments de models elèctrics en el mercat espanyol van totalitzar 5.260 unitats en els cinc primers mesos de l'exercici actual, la qual cosa es tradueix en una pujada del 93,45% en comparació amb aquests mesos de 2018, mentre que la quota va ser del 0,78%.

Per part seva, les matriculacions de vehicles híbrids endollables es van situar en 669 unitats en el còmput mensual, un 43% més, mentre que van copar només el 0,45% del mercat. Fins al maig, el volum va ser de 3.074 unitats, un 74% més i una penetració del 0,46%.

Les matriculacions de models de gasolina van caure un 2,65% al maig, fins a les 77.280 unitats, amb una penetració del 51,81%, i 354.189 unitats des de principi de 2019, un 4,74% més i una quota de 52,84%.

Els models dièsel van copar el 37,46% del mercat espanyol en el còmput mensual, amb unes vendes de 55.877 unitats, un 19,16% menys, i el 37,66% en els cinc primers mesos, amb 252.398 unitats, un 20,20% menys.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook