L'Agència Tributària preveu retornar 10.468 milions d'euros a 14,31 milions de contribuents en la Campanya de Renda i Patrimoni 2018, que va arrencar amb la gestió per via telemàtica i telèfon i s'estendrà fins al pròxim 1 de juliol, i que augmentarà el resultat per retornar i disminuirà l'import per ingressar pels impactes normatius.

En roda de premsa per presentar la Campanya de la Renda 2018, el director general de l'AEAT, Jesús Gascón, va presentar les xifres, que dibuixen un augment del 4,5% respecte l'any anterior en la quantitat per retornar i del 2,4% en el nombre de contribuents que rebran devolucions.

En total, l'Agència espera que la campanya compti amb 20,35 milions de declaracions, la qual cosa suposa un augment de l'1,8% (361.000 més), de les quals 16,53 milions seran individuals (+2,4%) i 3,81 milions, conjuntes (-0,8%). Del total de 20,35 milions de declaracions, 14,31 milions donaran dret a devolució, un 2,4% més, per un import de 10.468 milions d'euros, un 4,5% més, mentre que 5,16 milions sortiran amb resultat a ingressar, un 1% menys, per import de 10.160 milions, un 2,1% menys.

L'Agència estima unes 875.000 declaracions negatives i unes altres, la qual cosa suposa un increment del 9,9% respecte a l'any anterior. En total, es registrarà un resultat net negatiu de 308 milions d'euros, enfront del positiu de 365 milions d'euros de l'any passat.

Gascón va explicar que l'import més gran de devolucions i el menor d'ingressos es deu a l'exempció de les prestacions de paternitat i maternitat fixades per la sentència del Suprem i per les deduccions vinculades a les famílies recollides en els pressupostos de 2018.

Fins a les 10 hores del matí d'aquest dimarts es van registrar 248.000 declaracions, un 42% més, de les quals 41.000 es van realitzar a través de l'app, un 56% més, de manera que es van presentar 800 declaracions per minut, segons va indicar el director del Departament de Gestió de l'AEAT, Gonzalo García de Castro.