La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha arremès contra les normatives que Barcelona ha aprovat i que Madrid prepara per al sector dels vehicles de lloguer amb conductor (VTC), el de les empreses com Uber i Cabify, en considerar que, en tots dos casos, perjudiquen els usuaris.

El 'superregulador' va impugnat davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya determinats articles del reglament aprovat a Barcelona, entre ells el que obliga a sol·licitar un d'aquests vehicles amb una hora d'antelació i el que restringeix el nombre de dies en què operen.

No obstant això, l'aplicació d'aquesta norma està actualment en suspens davant les mesures cautelars demanades.

En el cas de Madrid, la comissió ha emès un informe sobre l'ordenança que la capital prepara per a regular el sector, en el qual alerta que conté «injustificades discriminacions» respecte als taxis que, en últim terme, «incidiran negativament en la prestació del servei als usuaris». Es tracta de les limitacions al fet que els VTC circulin en buit o en funció de la seva etiqueta mediambiental. En aquest sentit, la CNMC considera que «no s'ha provat» que les restriccions a aquests cotxes siguin «necessàries i eficaces» per a lluitar contra la contaminació i trànsit en la capital.

Per contra, el 'superregulador' considera que les mesures tant de Barcelona com de Madrid «incideixen negativament en la prestació del servei als consumidors finals, provoquen majors preus, menor qualitat i innovació, disminueixen l'oferta disponible i això es tradueix en majors temps d'espera».

Madrid i Barcelona són les dues ciutats en les quals major número de VTC circulen. La capital comptava amb 8.033 d'aquests vehicles, més de la meitat del total del país (15.082 llicències), mentre que a la Ciutat Comtal es comptabilitzen 2.073.