CaixaBank ha registrat durant el mes de juny 6,3 milions d'operacions de pagament mòbil, fet que suposa gairebé el triple de pagaments que durant el mateix mes de l'any anterior, i ha arribat al milió d'usuaris que fan ús d'aquest servei. Durant l'últim any, l'entitat bancària ha augmentat un 95% el nombre de targetes associades a telèfons mòbils fins a superar els 1,4 milions i ha registrat un total de 49,2 milions de pagaments mòbils.

Les compres realitzades per mòbil durant el mes de juny representen el 5,1% del total d'operacions amb targeta realitzades en compres presencials, 2,9 punts més respecte al que van representar durant el mateix mes de l'any anterior.

Així mateix, el nombre d'usuaris que utilitzen el mòbil per pagar en els negocis ha crescut un 87% fins al milió de persones i ja representen el 10,8% del total de clients de targetes del banc.

Amb un parc de 17,24 milions de targetes i una quota per facturació del 23,7% en compres i del 28% a través del TPV en els comerços, CaixaBank ha consolidat el seu lideratge en el mercat del pagament mòbil a Espanya, on la seva quota s'eleva al 33,8%.

A més del seu servei de pagament mòbil a través de CaixaBank Pay, l'entitat bancària ha llançat un altre servei de pagament per a rellotges intel·ligents de les firmes Garmin i Fitbit, que ja utilitzen més de 100.000 clients.

Per la seva banda, el BBVA ha multiplicat per deu el nombre d'operacions en el darrer any i ha passat de les 300.000 el juny del 2018 als 3 milions actuals del mateix mes d'aquest any, que han pagat a través de de l'app disponible a Google Pay, Apple Pay, Bizum, el sistema de la mateixa entitat i properament amb Samsung Pay.

Per activar els pagaments a través del telèfon cal que l'usuari disposi d'un telèfon amb connectivitat Near Field Communications (NFC) i una tecnologia sense fils de curt abast que permet intercanviar dades entre dispositius.

Per compres inferiors a 20 euros amb Google Pay o l'app de BBVA el client no haurà d'introduir cap pin, mentre que per a compres amb Apple Pay o Samsung Pay l'usuari haurà d'utilitzar algun sistema d'autenticació biomètric per autoritzar la compra.