Seat va mostrar ahir al Saló Internacional de Frankfurt els que seran els seus primers models 100% elèctrics, l'el-Born i el Mii electric, i la variant híbrida endollable del seu tot terreny més gran, el Tarraco, mentre que la marca Cupra va exhibir el Tavascan, un prototip que avança la seva visió de l'electrificació dels vehicles esportius.

Tal com va detallar la firma espanyola a Frankfurt, l'el-Born, un concept car basat en la plataforma modular elèctrica MEB del grup Volkswagen, ha estat dissenyat a Barcelona, encara que la versió definitiva es fabricarà a Zwickau, Alemanya. El vehicle, que té bateries d'alta densitat d'energia, disposa d'una autonomia de fins a 420 quilòmetres en el cicle WLTP, i és capaç d'aconseguir els 100 quilòmetres per hora en 7,5 segons, gràcies al seu motor de 204 cavalls de potència. La bateria és compatible amb els supercarregadors de corrent continu de fins a 100 quilowatts, i pot passar del 0% al 80% de càrrega en 47 minuts. A més, l'el-Born compta amb sistemes autònoms de nivell 2, que ofereixen una automatització parcial del vehicle per controlar la direcció, l'acceleració i la desacceleració. Inclou, a més, un assistent d'aparcament intel·ligent.

L'altre model presentat, el Mii electric, sortirà al mercat espanyol a finals d'any o principis de 2020. Les prevendes a clients començaran al setembre, i serà un dels vehicles elèctrics disponibles més assequibles, segons la companyia. El cotxe tindrà una autonomia de 260 quilòmetres segons el cicle de proves WLTP, i una velocitat màxima de 130 quilòmetres per hora. Serà de cinc portes, mesurarà 3,56 metres de llarg i 1,64 metres d'ample, la capacitat del maleter serà de 250 litres i comptarà amb llandes de 41 centímetres. La potència del motor serà de 83 cavalls i incorporarà una bateria de ions de liti de 36,8 quilowatts, que es carregarà amb CA de 7,2 quilowatts fins al 80% en quatre hores, i amb CC de 40 quilowatts al 80% en una hora. A més, serà el primer model amb el sistema Seat Connect, que permet l'accés i la gestió del Mii electric per control remot a través d'una aplicació mòbil, amb la qual es podran consultar les dades de conducció, la ubicació una vegada aparcat, l'estat de les bateries, les portes i els llums.

Seat també va presentar a Frankfurt la variant híbrida endollable (PHEV) del Tarraco, amb una potència conjunta de 245 cavalls. En concret, incorpora un sistema de propulsió que combina un motor de gasolina d'1.4 litres TSI de 150 cavalls, un elèctric de 116 cavalls i bateries de ions de liti de 13 quilowatts hora. El model pot circular en mode 100% elèctric durant més de 50 quilòmetres. A més, és capaç d'aconseguir una velocitat màxima de 217 quilòmetres per hora i d'accelerar de zero a cent quilòmetres per hora en 7,4 segons.