La variant de Vandellòs del corredor mediterrani es posarà en marxa abans de final d'any. Així ho ha va anunciar ahir el ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, després de recórrer el tram en proves entre les estacions del Camp de Tarragona i de l'Hospitalet de l'Infant. El projecte, iniciat fa prop de vint anys, ha suposat una inversió propera als 700 milions euros -dels quals ja estan executats més del 95%. La variant permetrà eliminar el darrer tram de via única que existia entre Barcelona i València, i reduir el temps de viatge entre ambdues ciutats en 30 minuts. Ábalos va defensar la necessitat de trencar amb l'històric esquema radial d'infraestructures i també va subratllar la inversió de l'Executiu a Catalunya. El ministre de Foment va supervisar els treballs de la variant de Vandellòs i des de l'estació del Camp de Tarragona va fer un viatge a bord d'un tren de proves de la sèrie 121 fins a la nova estació de l'Hospitalet de l'Infant, on va anunciar que les previsions contemplen que es posi en marxa abans de final d'any. El trajecte va durar uns 24 minuts. Les dues vies de la variant de Vandellòs s'han construït inicialment amb un ample de 1.668 mm però amb travesses polivalents per moure els rails a l'ample internacional un cop s'enllesteixi el conjunt del corredor. La planificació preveu que durant l'octubre es facin les proves de fiabilitat, que constitueixen la darrera fase abans del procés de formació de maquinistes.