El president de l'Associació de Línies Aèries (ALA), Javier Gándara, va demanar ahir un «debat assossegat» i sense postures inamovibles en l'ampliació de l'aeroport de Barcelona, en el qual puguin participar les pròpies aerolínies, tots els ens implicats i la societat civil catalana. Gándara va dir que cal estudiar les «avantatges i els inconvenients» de cadascuna de les opcions. Així, va dir, per exemple, que «està per veure» què pensen els consumidors d'utilitzar l'aeroport de Girona com una pista més del Prat, quan estan acostumats a volar a un aeroport que està tan a prop de Barcelona. La Cambra de Comerç va defensar ahir allargar la pista 07R 25L de l'aeroport d'El Prat, la més propera al mar, per aconseguir arribar a les 90 operacions per hora amb el menor impacte acústic possible i per aprofitar al màxim el potencial de Barcelona per a vols de llarga distància» i, alhora «promoure Girona i Reus per a vols de curt i mig radi».