Ser col·legiat és una doble garantia per al consumidor. Els mediadors d'assegurances, com qualsevol altra professió, es troben sotmesos a una regulació específica de la seva activitat professional, però el fet de col·legiar-se implica també haver de seguir els preceptes i normes col·legials d'actuació. Per aquest motiu, des del Col·legi de Mediadors d'Assegurances de Girona s'insteix en la importància de la col·legiació perque és una doble garantia per al client. El president del Col·legi, Jordi Triola, assegura que tothom té llibertat d'actuació perquè no s'obliga a ningú a col·legiar-se, però considera que formar part d'un col·lectiu de forma voluntària a fi de seguir unes normes concretes d'ètica professional és un valor afegit de servei al consumidor.

Triola defensa el paper de les companyies asseguradores i dels mediadors professionals i pensa que cal fugir d'entitats bancàries, així com reivindica més reconeixement per al sector assegurador, «que disposa de més credibilitat que les entitats financeres, algunes de les quals van haver de ser rescatades?», assegura el president. Quan el client compra un producte el que vol és que l'atenguin bé i no d'una manera impersonal des d'una banca aseguradora o una línia directa. Des del Col·legi es destaca que la col·legiació aporta un notable reconeixement amb un segell de qualitat i excel·lència. El Col·legi es basa en aquests principis per fer visible la figura del profesional.

En aquest sentit, és interessant estar col·legiat perquè, a més de la representació de la professió, els col·legiats reben una àmplia oferta formativa i d'assessorament, entre molts altres serveis. L'ens col·legial atén anualment un miler de consultes i el grau de satifacció dels seus col·legiats se situa en el 97 per cent. Tota una garantia.