La facturació del comerç electrònic a Espanya va augmentar al primer trimestre del 2019 un 22,2% interanual, fins a arribar als 10.969 milions d'euros, segons les últimes dades de comerç electrònic que han estat divulgades pel portal CNMCData. Els sectors d'activitat amb majors ingressos van ser les agències de viatges i operadors turístics, amb el 15% de la facturació total; el transport aeri, amb el 9,1%, i les peces de vestir, amb el 5,9%. Al primer trimestre de 2019 es van registrar més de 203 milions de transaccions, xifra que suposa un 29,9% més. El transport terrestre de viatgers lidera el rànquing per compravendes (7,3%).

Pel que fa a la segmentació geogràfica, les pàgines web de comerç electrònic a Espanya es van emportar el 52,1% dels ingressos al primer trimestre de l'any. El 47,9% restant es correspon amb compres amb origen a Espanya fetes a webs de comerç electrònic a l'exterior.

Així mateix, el saldo net exterior (la diferència entre el que es compra des de l'estranger a pàgines web espanyoles i el que es compra des d'Espanya a l'estranger) va oferir un dèficit de 3.077 milions d'euros.

Per nombre de transaccions, el 42,1% de les compravendes es van registrar a webs espanyols i el 58% a webs de l'estranger. El volum de negoci de les transaccions amb origen a Espanya i dirigides cap a l'exterior ha estat de 5.253 milions d'euros, un 23,8% més que en el primer trimestre de l'any anterior. Al seu torn, el 95,1% de les compres des d'Espanya cap a l'exterior es dirigeixen a la Unió Europea. Les branques d'activitat amb més volum de negoci des d'Espanya cap a l'exterior són el transport aeri (12,4%), les peces de vestir (8%) i els jocs d'atzar i apostes (5,8%).

Per la seva banda, les vendes des de pàgines web espanyoles cap a l'exterior representen una facturació de 2.176 milions d'euros, un 36,6% més interanual. El 68,5% d'aquestes compres des de l'exterior prové de la Unió Europea.

Així mateix, les àrees d'activitat relacionades amb el sector turístic (que agrupa les agències de viatges, transport aeri, transport terrestre, lloguer d'automòbils i els hotels) acaparen el 67,8% de les compres que des de l'estranger es fan a pàgines web de comerç electrònic espanyoles.

De la mateixa manera, els ingressos de comerç electrònic dins d'Espanya (compres fetes a Espanya a pàgines web espanyoles) van augmentar un 12,9% interanual fins als 3.540 milions d'euros. Diferenciant per sectors, el turístic suposa el 25,9% de la facturació dins d'Espanya, seguit a molta distància pels espectacles artístics, esportius i recreatius, amb un 6,7%.