Nissan Motor estudia les opcions sobre el futur de les seves dues plantes a Europa. Amb tot, encara no hi ha una decisió presa. Segons va avançar Bloomberg, Nissan estudiaria desprendre's de les plantes de Barcelona i de la fàbrica que té al Regne Unit.

El benefici de Nissan va caure a gairebé zero durant la primera meitat de l'any. La seva quota de mercat a Europa es va reduir fins al 2,5% al mes de setembre. Nissan està sota la pressió dels reguladors europeus per distribuir vehicles amb emissions zero que compleixin les noves regles destinades a tallar contaminants. Nissan es planteja la importació de cotxes de combustió des del Japó ja que les barreres comercials amb Europa es destrueixen i centra la seva activitat en la fabricació a la regió en models elèctrics segons Bloomberg.

Sobre la taula hi ha l'opció de vendre les plantes a diversos compradors, entre els quals hi hauria, tal com assenyalava Bloomberg, un productor automobilístic xinès.

Nissan planteja reduir el nombe de models, inclosos els de la marca Datsun de cotxes petits i altres cotxes compactes, ja que es va apartar de les estratègies de creixement.

Rumors falsos segons el Govern

La consellera d'Empresa, Àngels Chacón, va negar les informacions i va assegurar que es va posar en contacte amb l'empresa i aquesta va assegurar que eren falses. Chacón va qualificar de «falsos» els rumors en aquesta línia i va apuntar que «no encaixen» amb la inversió de més de 70 milions d'euros que va realitzar la firma per modernitzar la seva planta de pintura a Zona Franca.

Chacón es reunirà a mitjans de novembre amb directius de Nissan al Japó per traslladar-los els plans de suport del Govern de la Generalitat a la planta del fabricant nipó a Barcelona i per tal de posar en valor, en general, el sector de la indústria de l'automoció.