L'empresa gironina dedicada a la venda de material esportiu a través d'internet Tradeinn ha tancat el 2019 amb una facturació de 188 milions d'euros. Això suposa un increment d'un 50% en relació amb l'exercici anterior, quan va arribar als 134 milions d'euros. La crescuda en ingressos es deu a l'increment en les comandes a l'empresa. Segons Tradeinn, durant el darrer any han gestionat més de 2,5 milions de comandes. El fundador de Tradeinn, David Martin, explica que aquest 2019 «hem superat totes les expectatives. Esperàvem tancar l'exercici amb 150 milions d'euros i, finalment, hem superat aquesta xifra amb un creixement de 54 milions respecte a l'any anterior».

Vendes a 193 països

Tradeinn té quinze botigues online des de les quals ven a 193 països i suma més de 5 milions de clients a tot el món. La firma ven més d'un milió d'articles de més de 1.500 marques. També compta amb dos comerços físics: una botiga a Celrà i la botiga The North Face Girona.

Cadascuna de les botigues està especialitzada en una disciplina esportiva: Diveinn.com (busseig i submarinisme), Trekkinn.com (muntanya i senderisme), Bikeinn.com (ciclisme), Smashinn.com (tennis i pàdel), Snowinn.com (esquí), Swiminn.com (natació), Motardinn.com (equipament per a motoristes), Waveinn.com (nàutica i pesca esportiva), Runnerinn.com (running), Goalinn.com (futbol i esports d'equip), Dressinn.com (moda), Traininn.com (fitnes), Xtremeinn.com (esports extrems), Kidinn.com (esports i moda infantil) i Outletinn.com (un outlet especialitzat).

Els orígens de la companyia es remunten al 1998, en una botiga en línia que venia productes per a submarinistes. Scubastore va ser el fonament del que més endavant seria Tradeinn i que aniria creixent amb botigues especialitzades en diferents esports.