La multinacional de producció de matèries primeres de fleca, pastisseria i xocolata Puratos invertirà 20 milions d'euros en els pròxims cinc anys a la seva planta de Sils (Gironès), segons ha explicat a EFE el director general de la companyia a Espanya i Portugal, Jorge Grande.

Grande ha anunciat aquest pla, pendent encara d'aprovació definitiva per la central de Brussel·les, i ha destacat que la filial hispanoportuguesa es consolida com la més important del grup arreu del món.

La companyia ha invertit 20 milions d'euros en el període 2019-20 que han derivat en novetats com el magatzem intel·ligent que està a punt d'inaugurar amb capacitat per a 10.000 palets o una aposta per les energies sostenibles que convertirà la planta de Sils en referència en aquest àmbit de la multinacional.

Aquestes instal·lacions comptaran amb quatre gigawatts d'energia neta a inicis de l'agost vinent, cosa que suposarà, segons ha detallat Jorge Grande, "un 30 per cent del consum quan actualment s'està en un 5 per cent".

La líder al grup és una fàbrica de la Xina que produeix un gigavat, de manera que Sils serà un "far" de Puratos en aquesta estratègia, que preveu que "totes les filials siguin diòxid de carboni neutre el 2025", així com que, el 2030, redueixin l'ús d'aigua i la reutilitzin en la seva totalitat.

La planta de referència a la Península Ibèrica, on també n'hi ha dues més a Riudarenes (Selva) i Sintra (Portugal), ha incorporat una quarantena d'empleats en el marc del pla d'inversions 2019-20, als quals se'n sumen més de vint de les altres dues instal·lacions.

Jorge Grande està segur que el nou projecte a cinc anys comportarà la contractació de "més de cinquanta persones" i avança que la facturació del 2019, pendent de tancament, superarà el rècord històric que ja es va obtenir el 2018, quan la filial hispanoportuguesa de Puratos va obtenir més de 200 milions d'euros.

Les vendes de producte en quilos es van incrementar més d'un 7 per cent i la clau per a Grande ha estat un estudi mundial, denominat Taste Tomorrow, que permet detectar les tendències del consumidor final.

"Si no som capaços d'entendre que les noves generacions demanen una alimentació diferent no trobarem solucions al tema", assenyala el director general de Puratos Iberia, per a qui el lema de 'som el que mengem' està "cada vegada més interioritzat".

El Taste Tomorrow es realitza cada tres anys amb 14.000 consumidors i 80 experts a 40 països amb l'objectiu d'obtenir "solucions saludables sense renunciar a gust, sabor i frescor, perquè ningú es menjaria un pastís saludable si no li agrada".

Aquest estudi mostra poques diferències entre Espanya i la resta de països d'Europa, però tampoc en comparació amb d'altres continents com l'asiàtic.

"Les noves generacions es mouen en una mateixa tendència", detalla Jordi Grande, per a qui la innovació de la companyia s'enfoca a nous productes com els vegans, "que ja compten amb una petita gamma".

Puratos Iberia és líder en fleca amb un 44% de participació de mercat, mentre que les xifres són d'un 33 i un 12% en pastisseria i xocolata, respectivament.

Per reforçar aquesta posició, Jorge Grande revela que centraran l'estratègia de futur en canals on el grup no és tan fort com el dels hotels, restaurants i cafès, conegut com a Horeca, perquè "allà és on cal créixer".

L'empresa busca talent jove i manté programes de col·laboració amb les universitats de Barcelona, l'Autònoma de Barcelona, la de Vic i amb l'Institut Químic de Sarrià.