L'Ajuntament de Barcelona va assegurar que la ciutat està preparada per fer «el millor Mobile World Congress de la història». Així ho va manifestar el tinent d'alcaldia d'Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, Jaume Collboni, prèviament a la reunió del Comitè Estratègic Institucional del MWC 2020. L'òrgan s'ha reunit diverses vegades amb l'objectiu de garantir el correcte desenvolupament del congrés durant l'edició d'enguany. «Tot està preparat, tot està coordinat, tots els escenaris estan previstos i en aquests moments no hi ha risc que res no pugui perjudicar el MWC», va afirmar Collboni. En total, més de 500 empreses catalanes participen en l'esdeveniment.

El Comitè Estratègic Organitzador del MWC 2020 es va crear des de la primera tinència de l'Ajuntament de Barcelona com a un òrgan de coordinació institucional per «crear el millor MWC de la història».

En la seva intervenció al Saló de la Ciutat del consistori barceloní, Collboni va valorar «un MWC on la notícia sigui allò que passi dins del congrés i no tant si està a Barcelona, per quant temps o si hi ha conflictes al voltant de l'esdeveniment».

La continuïtat del congrés de telefonia mòbil a la ciutat catalana ha estat molt comentada en els darrers dies, especialment després que la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, manifestés la voluntat de traslladar-lo a la capital espanyola. En qualsevol cas, el MWC té un contracte de permanència a Barcelona fins al 2023.

El Comitè Executiu Organitzador impulsat per l'Ajuntament de Barcelona ha sumat sinèrgies entre els diferents serveis municipals, administracions i institucions per «garantir l'excel·lència organitzativa de l'esdeveniment».

El MWC, en xifres

El 32% dels assistents arriben a acords amb altres empreses durant l'esdeveniment. La valoració dels enquestats és, per tant, que el congrés representa una «oportunitat» a l'hora d'aconseguir noves aliances i «genera oportunitats de negoci i connexions».

Pel que fa a l'experiència del client, el 96,4% dels assistents recomanaria la visita al congrés. Pel consistori, el Mobile World Congress potencia la marca Barcelona i posiciona la ciutat com un destí atractiu per invertir-hi.