Puratos Iberia, dedicada a la producció de matèries primeres de fleca, pastisseria i xocolata, va tancar el 2019 amb els números més positius de la seva història en superar els 200 milions de facturació i un creixement del 3,76%.

Segons ha informat aquest dilluns la companyia, durant l'últim exercici va aconseguir un nou rècord en vendre prop de 120 milions de quilos durant tot l'any.

La filial ibèrica de la multinacional belga, que té la seu a Sils i compta amb centres addicionals de producció a Riudarenes (La Selva) i Sintra (Portugal), va aconseguir el 2019 la xifra rècord de 207.240.000 d'euros facturats, fet que suposa un creixement del 3,76% respecte a l'exercici anterior.

El 79,59% d'aquesta facturació (164.944.600 d'euros) va ser al mercat espanyol i el 20,41% restant (42.309.400 d'euros) corresponen al mercat lusità.

Puratos Iberia, amb més de 20.000 clients, va vendre prop de 120 milions de quilos de producte (119.423.700), dels quals 93 milions, que representa el 78% del total, es van vendre al mercat espanyol i els 26 milions restants, a Portugal.

El director general de la companyia, Jorge Grande, destaca que, "tenint en compte la posició de lideratge de Puratos Iberia al mercat", on tenen el 40% de quota de mercat en alguns dels segments en què treballem, un creixement de facturació de prop de 4 punts "no és gens habitual en un mercat estable".

Grande, que va arribar a la direcció de la filial ibèrica fa menys de tres anys, es mostra satisfet amb els resultats, alhora que optimista i ambiciós amb les expectatives econòmiques per als propers anys.

Els bons resultats econòmics de la filial ibèrica van ser en sintonia amb els de Puratos Group, que aquest any celebra el seu 100è aniversari i opera en més de 120 països, i va arribar als 2 bilions d'euros facturats al llarg del 2019.

Puratos Group, de propietat familiar i d'origen belga, compta amb 9.300 empleats, dels quals 800 són investigadors 60 plantes de producció pròpia i 70 centres locals d'investigació, el grup inverteix anualment el 2,5% dels seus ingressos en I+D+i.

Els dos grans objectius per Puratos Iberia els propers anys, són ampliar la seva presència al canal Horeca (acrònim d'hotels, restaurants i cafeteries i s'usa per referir-se a un públic objectiu, a la gestió i accions comercials d'un determinat segment de mercat) i obtenir major quota de mercat al sector de la xocolata.

Fins ara, la companyia ja tenia presència en aquest canal, si bé el 2020 serà l'any en què la filial espanyola de Puratos ampliarà la seva presència amb una estratègia dissenyada a llarg termini.

Puratos Iberia és líder en la producció de matèries primeres per a fleca i pastisseria, si bé en el sector de la xocolata encara té recorregut, per això, la seva filial ibèrica treballa amb l'objectiu d'augmentar la seva quota de mercat en aquest sector a través de les seves marques Belcolade, de xocolata pura, i Carat, de xocolata succedani.