El terme SHEconomy procedeix de l'anglès: She (elles) i economy (economia), i és relativament jove. Mai abans s'havien aconseguit tants progressos en la igualtat de sexes i mai s'havia parlat tant d'això, sobretot d'aquest vincle positiu entre diversitat de sexe i economia. Dos recents treballs de Morgan Stanley Research posen èmfasi en aquesta nova realitat des de dos nous angles que ajuden a entendre per què s'ha creat el terme SHEconomy.

En el primer d'ells, explica com el creixement de la població femenina nord-americana en edat laboral (moltes d'elles solteres i centrades en la seva carrera laboral) aconseguiran una major representació en el mercat, ajudaran a impulsar els salaris i milloraran els productes en diverses categories.

En un segon treball, s'identifica com les empreses amb major diversitat de sexes tenen tendència a ser més grans i a oferir millors retorns amb una menor volatilitat. La SHEconomy ve avalada per les xifres que demostren que les firmes amb major diversitat de sexes es beneficien per les experiències que porten les dones, el que es tradueix en millors inversions i retorns.

Per això, s'ha creat el HERS (Holistic Equal Representation Score), una forma de confirmar aquestes afirmacions mesurant el percentatge de dones en els consells d'administració, executives i empleades, particularitats de les diferents indústries i diferències regionals.

Doncs bé, les empreses amb un nivell més alt de HERS tenen tendència a ser grans empreses amb elevades rendibilitats per dividend, ofereixen menys volatilitat i exposició al risc. Tot i que les empreses nord-americanes amb elevat HERS tenen un major ROE, mentre que les europees i asiàtiques ofereixen un menor ROE.

Així, la SHEconomy marca una tendència clara: en els últims vuit anys, les accions de les empreses més diversificades han batut les altres a les regions cobertes pels MSCI, fins i tot després de ponderar factors com ara la mida, la rendibilitat, el benefici i el risc. Aquesta tendència impulsarà segments de l'economia en què les dones gasten habitualment més, incloent moda, cura personal, menjar per emportar, luxe o vehicles elèctrics.

Com a conclusió, tant si la diversitat impulsa una millor evolució com si només és un reflex d'una estratègia de les empreses, la relació s'accentuarà, ja que les dones juguen un paper cada dia més prominent en el mercat laboral i, per tant, en l'economia global.