El ple de l'Ajuntament de Barcelona va «exigir» a AENA que qualsevol projecte d'ampliació de la capacitat aeroportuària del Prat «es faci previ anàlisi del seu impacte sobre el medi natural i la biodiversitat de l'entorn del delta del Llobregat i previ informe favorable de la Unió Europea». Aquesta proposició, que va ser avalada pels grups que donen suport al govern municipal -comuns i el PSC-, ERC, JxCat i BxCanvi, amb el rebuig del PPC i l'abstenció de Cs, també mostra el seu suport a «una connexió ferroviària eficient dels aeroports de Barcelona, Girona i Reus».

El preàmbul de la proposició estableix que «la situació de crisi climàtica fa més necessari que mai apostar per un creixement intel·ligent que sigui compatible amb la protecció del medi i que racionalitzi la gestió aeroportuària en base a criteris climàtics».

El consistori es posiciona d'aquesta manera «a favor d'un model aeroportuari que garanteixi una millor connectivitat i una millora de la competitivitat econòmica de Barcelona, tenint en compte que actualment més de 125.000 llocs de treball i més de 7.600 milions d'euros del PIB català tenen vinculació amb l'aeroport».

Petició d'un informe

El text també insta el govern municipal a encarregar als seus serveis tècnics «un informe on s'analitzin els avantatges i inconvenients de les diferents opcions que permetin que l'aeroport s'especialitzi en rutes de llarga distància». El posicionament de l'Ajuntament se suma al ja expressat pel conseller de Territori, Damià Calvet, que s'ha mostrat contrari a l'ampliació de la tercera pista del Prat tal com planeja AENA.