02 de març de 2020
02.03.2020

Renfe ha venut 146.389 bitllets d'AVLO en un mes, el 28% de l'oferta inicial

?Un 5,3% dels passatgers han optat per escollir seient pagant 8 euros addicionals ?Renfe ha venut més de la meitat de bitllets per al mes d'abril

01.03.2020 | 23:52

Renfe ha venut 146.389 bitllets d'AVLO en el primer mes de comercialització d'aquest AVE de baix cost que el 6 d'abril començarà a circular entre Madrid i Barcelona, el que suposa el 28% de l'oferta inicial de places ofertes, que abasta bitllets per viatjar fins al 31 d'agost. Del total de passatgers que van adquirir bitllet per al nou tren, només un 5,3% va optar per escollir seient, amb la qual cosa va pagar per això el corresponent suplement de 8 euros addicional al bitllet, el preu del qual oscil·la entre els 10 i els 60 euros en funció de la demanda i l'horari.

Així mateix, un altre 2,8% dels viatgers va abonar el suplement, també de 8 euros, que permet canviar o anul·lar el bitllet adquirit, mentre que un 4% va sol·licitar dur més equipatge del que es permet amb el bitllet. En aquest cas, el suplement oscil·la entre els 10 i els 30 euros.

De les vendes tancades en el primer mes es desprèn també que l'11% dels bitllets comprats són per a nens menors de catorze anys, amb un preu de cinc euros. Aquest percentatge contrasta amb el de el 3% de vendes de bitllets de nens registrat a l'AVE convencional en el mateix període. Per a Renfe, aquesta dada indica que l'AVLO pot estar atraient al tren famílies que fins ara no el contemplaven com a mitjà de transport per als seus desplaçaments.

Pel que fa a les destinacions, destaca el fet que els bitllets venuts per a trajectes intermedis, és a dir, entre Madrid i Saragossa, i entre la capital aragonesa i Barcelona, acaparen entre un 2% i un 3% del total de despatxats, respectivament. En canvi, un 44% de les places comercialitzades en el primer mes són per viatjar des de Madrid a la Ciutat Comtal, i un altre 45%, per a trajectes des de Barcelona fins a la capital.


Oferta de 522.000 bitllets

La companyia va posar a la venda aquest servei el passat 27 de gener amb una oferta de 522.000 places, totes les programades des de l'inici del servei i fins a finals d'agost, en línia amb els actuals terminis de venda anticipada de la companyia.

Per mesos, l'AVLO ja té venudes més de meitat (el 55%) de places disponibles per al mes d'abril i el 41% del total de les de maig. Els dies de la setmana amb més demanda són els caps de setmana. En concret els diumenges, atès que suposen el 24,5% dels bitllets venuts, seguits dels divendres (un 19,9%) i els dissabtes (15,4%).

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook