La companyia francesa SNCF ha anunciat aquest dimarts que començarà a operar el trajecte Barcelona-Madrid a partir del 15 de març del 2021 amb cinc freqüències diàries i es convertirà així en el primer competidor de l'AVE un cop entri en vigor la liberalització de l'alta velocitat, el 14 de desembre d'aquest any. La companyia francesa oferirà el servei a través de la seva marca de baix cost OUIGO i també farà parada a Saragossa i Tarragona. La companyia oferirà bitllets a un euro a Madrid, Barcelona, Saragossa i Tarragona per als 10.000 primers viatgers que es registrin a la seva web a partir del 24 de setembre.

Posteriorment, l'operador continuarà ampliant la seva activitat a l'Estat per arribar a València, Alacant, Còrdova i Màlaga fins arribar a les 30 freqüències diàries. El director general de Voyages SNCF, Alain Krakovitch, ha explicat que es posaran en servei 30.000 seients al dia per a un mitjà de transport "que contamina 50 vegades menys que el cotxe i 80 vegades menys que l'avió". A banda, ha subratllat que es crearan 1.300 llocs de treball, entre directes i indirectes.

La xarxa d'alta velocitat quedarà liberalitzada el pròxim 14 de desembre i a partir d'aleshores ja podran operar-hi les dues empreses que podran competir amb Renfe: la mateixa SNCF i Ilsa. En aquest darrer cas, els trens no començaran a circular fins al 2022.