Les empreses que s'internacionalitzen a través de les oficines d'ACCIÓ, l'agència per a la competitivitat adscrita al Departament d'Empresa i Coneixement de la Generalitat, han augmentat un 13% el primer semestre del 2020. Durant aquest període, la quarantena d'oficines exteriors de Comerç i d'Inversions que hi ha repartides pel món han acompanyat més d'un miler de projectes provinents de 740 empreses diferents. Segons el conseller d'Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, el sector exterior serà un dels «motors» de la recuperació de les empreses catalanes. De fet, creu que aquesta «col·laboració» serà crucial per afrontar millor «els problemes més urgents».

Durant el primer semestre de l'any destaquen sobretot aquells projectes destinats a trobar nous socis i proveïdors estrangers d'àmbit tecnològic. En aquest sentit, es busquen col·laboradors per dur a terme projectes d'R+D i innovació, per desenvolupar nous productes i serveis, exportar la seva tecnologia o bé participar en processos de compra pública.

Per al conseller, cada any s'està treballant en més projectes d'innovació «oberta» d'empreses catalanes a escala internacional. Un fet que els hi permet «apropar-se a noves tecnologies», així com buscar «nous models de negoci, talent i tendències globals».

I és que una de les funcions d'ACCIÓ és detectar oportunitats per fer-les arribar a les empreses catalanes. Un altre dels serveis més demandats, ha estat la cerca de canals de comercialització per analitzar quin és el millor canal d'entrada a un país en funció del mercat i el producte de l'empresa i trobar els socis comercials més idonis per fer negoci. D'altra banda, durant el primer semestre també destaquen els projectes articulats mitjançant el Supplier Search Service, un servei que posa en contacte empreses estrangeres que necessiten proveïdors catalans de productes o serveis concrets.