L'esdeveniment anual de Amazon, 'Prime Day', va portar a les petites i mitjanes empreses que venen els seus productes a través de la plataforma a batre els seus propis rècords "en tota la seva història".

Segons un comunicat de Amazon, durant el 13 i 14 d'octubre en els quals es va celebrar l'esdeveniment aquestes pimes "van registrar els dos dies amb major volum de vendes de la seva història", superant els 3.500 milions de dòlars en vendes en els 19 països en els quals es va celebrar el 'Prime Day'.

Aquesta xifra suposa un increment de vendes de gairebé el 60% respecte a les vendes de l'any anterior "creixent fins i tot més que les vendes realitzades directament per Amazon".

"Estem molt contents que petits negocis de tot el món hagin batut tots els seus rècords de vendes aquest Prime Day", afirma Mariangela Marseglia, vicepresidenta i directora general d'Amazon.es i Amazon.it.

CLIENTS DE AMAZON

A més, els clients de Amazon van poder estalviar durant aquestes jornades més de 1.400 milions de dòlars amb les "millors ofertes" en poder beneficiar-se dels descomptes i poder planificar les seves compres. En concret, a Espanya, els clients van estalviar 30 milions d'euros.

Entre les categories que els clients van triar durant aquestes dates destaca les compres en productes de la Llar, Electrònica, Nutrició i benestar, i Artesania i manualitats. Tiro Dot va ser l'article més venut en Prime Day a nivell mundial i també a Espanya, on a més entre els productes més venuts destaca pastilles per al rentavaixella Finish, crema hidratant L'Oréal Paris Men Expert i tovalloletes per a bebè Dodot Sensitive.

Amazon va llançar la seva promoció per a pimes "més potent fins avui" durant els dies previs a Prime Day i va oferir als seus clients de tot el món centenars de milers d'ofertes de petites i mitjanes empreses durant els dos dies que va durar l'esdeveniment.

Desenes de milions de clients van fer costat a les pimes en les dues setmanes prèvies a Prime Day, generant més de 900 milions de dòlars en vendes per a pimes incloses en la promoció "Compra 10? en pimes, porta't 10? en Prime Day".

Les categories més venudes per col·laboradors comercials inclouen roba de llit, accessoris wireless, nutrició i benestar, artesania, i cura de la salut.

A Espanya, alguns dels productes més venuts per les pimes espanyoles van ser màscares higièniques Hibron, robot aspirador IKOHS i col·lagen hidrolitzat en càpsules Nutralie.