El 49,5% de les empreses ha notat un augment de la productivitat dels seus treballadors gràcies al teletreball, segons un informe realitzat per Alares sobre teletreball i flexibilitat en temps de coronavirus. Del total d'empreses enquestades, el 56% ha implementat la modalitat de teletreball durant el confinament per a tota la plantilla i el 41,67% l'ha implantat per a una part.

L'informe assenyala que el 28% de les empreses ha establert procediments específics per mesurar la productivitat de la feina en remot i que un 35,6% ha mantingut els mateixos resultats que abans de l'Estat d'Alarma. D'altra banda, l'estudi remarca que hi ha una relació positiva entre flexibilitat i disminució de l'absentisme, segons el 54,6% de les companyies enquestades.

Un 75,76% de les companyies ha establert protocols de comunicació per afavorir el contacte permanent amb els equips de treball, evitant així diversos dels problemes d'aquesta modalitat com poden ser l'aïllament, la soledat o la disminució del sentiment de pertinença.

També gairebé un 40% de les empreses ha afavorit la flexibilitat horària de tota la seva plantilla. La directora de la fundació Alares i impulsora de l'informe, Mar Aguilera, va afirmar que les empreses que aposten per cuidar els seus treballadors proporcionant serveis que milloren la seva qualitat de vida «obtenen millors resultats que deriven en una millora de la competitivitat a tots els nivells».

De l'informe també es desprèn que, a l'hora d'implementar el teletreball, el 28,2% ha donat preferència a les persones que presentaven factors de risc davant de la covid-19, un 23% va tenir en compte persones amb menors en edat escolar, mentre que el 17,9% ho feia amb els empleats que tenien a càrrec familiars dependents o amb discapacitat i un 14% quan aquests s'ocupen dels seus avis. El president d'Alares, Javier Benavente, va deixar clar que el teletreball «ha vingut per quedar-se», de la mateixa forma que les noves formes de benestar dels treballadors.