20 de octubre de 2020
20.10.2020
Diari de Girona

La banca penalitza de nou els clients menys fidels amb més comissions

Santander, BBVA i CaixaBank marquen el camí a la resta d'entitats en encarir el cost dels serveis

19.10.2020 | 22:58
La banca penalitza de nou els clients menys fidels amb més comissions

Nova volta de rosca en el cobrament dels serveis bancaris. CaixaBank, el Santander i el BBVA han endurit en les últimes setmanes la seva política comercial amb, segons el cas, majors requisits perquè els clients es beneficiïn de l'exempció en el pagament de comissions, taxes més elevades per als que no els compleixin, i càrrecs per activitats que fins ara eren gratuïtes. En el sector es dona per fet que la resta d'entitats rellevants no trigarà a seguir els seus passos en major o menys mesura. Els bancs ja van realitzar un encariment similar a finals de l'any passat. Però la crisi del coronavirus, amb la consegüent extensió dels tipus d'interès oficials ultrabaixos i la més que previsible alça de la morositat, els ha portat a fer un pas més.


Escassa rendibilitat

La raó de fons és l'escassa rendibilitat del sector. Els tipus de referència en mínims amb els quals el Banc Central Europeu (BCE) porta anys tractant de reactivar l'economia europea penalitzen el rendiment que les entitats obtenen pels crèdits. Això explica la nova onada de fusions en marxa, ja que aquests processos d'unió permeten reduir costos via retallades de plantilles i oficines.

Però també està darrere de l'augment del cobrament de comissions per augmentar els ingressos. «Totes les entitats apostem no per cobrar-les de forma indiscriminada, sinó als clients per als quals no ets el primer banc, ja que no ens són rendibles. Com que la gent no està acostumada a pagar, no valora el que ens costa prestar els serveis», explica un directiu bancari.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit