ada vegada més, les empreses estan presents a les diferents xarxes socials, però encara n'hi ha moltes que es mostren reticents a l'hora de fer aquest salt. És innegable que cada vegada estem més exposats als mitjans socials, que no hi ha dia que no invertim temps en ells i que la seva influència en les nostres vides està augmentant. Per això, costa de creure que encara hi hagi persones que pensin que «això de les xarxes socials no serveix per a res». Cada empresa ha d'avaluar la seva presència a les xarxes socials. No està en discussió si han d'estar-hi o no, sinó de quina manera han d'aparèixer, quina xarxa social és la que millor s'adapta a ells, on es troba el seu públic objectiu per interactuar-hi i, sobretot, planificar una estratègia adequada.

I no val estar a les xarxes socials només amb l'única motivació de vendre, perquè quan es treballa amb un objectiu tan petit, generalment es comença per publicar un excés de contingut sense resultat, emergeix la desil·lusió i el perfil queda inactiu. Tampoc val delegar aquesta tasca a una persona sense temps, ni recursos, ni formació perquè difícilment obtindrà algun resultat. A més, essent sincers, si avui en dia busques una empresa o una marca i no la trobes a internet, realment d'inici confiaràs en ella?

Tornant al títol, procedeixo a respondre per què la teva empresa ha d'estar a les xarxes socials:

1. Anticipació: Si la teva marca és rellevant i no està a les xarxes socials, ho estarà, només és qüestió de temps. Els teus clients naveguen per les xarxes socials i ells posaran la teva marca als mitjans socials. Anticipa't i controla el missatge.

2. Visibilitat: El creixement d'usuaris en aquest mitjà és exponencial. S'accedeix des de qualsevol lloc. En dispositius mòbils amb connexió a Internet, en equips portàtils, en equips d'escriptori, a casa o a la feina. Si no hi ets, no existeixes.

3. Informació: En els grups que es formen a les xarxes socials es genera un flux increïble d'informació. Canalitzar-la i recollir-la per a la millora contínua de l'empresa pot resultar un element diferencial i una eina de màrqueting molt potent per garantir un futur creixent i innovador.

4. Rellevància: Estar a les xarxes socials amb una estratègia ben estructurada, amb un lloc personalitzat, et donarà, a més de presència, rellevància.

5. Professionalitat: No només es fan servir per respondre preguntes de clients. També serveixen perquè demostris el que la teva empresa sap del mercat en què es mou en publicar notícies relacionades amb el sector.

6. Comunicació: Igualment aquest canal ens serveix per comunicar als usuaris qualsevol notícia de l'empresa. En una societat sensibilitzada per temes socials, mediambientals, etc. aquest és un canal ideal per comunicar les actuacions corporatives en aquesta línia.

7. Branding: És un mitjà perfecte per millorar el branding. Per això, cal tenir cura de tot el contingut que es bolca: logotip, imatges, to i redacció.

8. Prescripció: Les xarxes socials són el canal de la prescripció, serveixen perquè els usuaris ens recomanin en els seus cercles familiars, d'amistats o professionals. Cal aprofitar aquest entramat de connexions per crear missatges atractius que es difonguin exponencialment.

9. Atenció al client: Permet als usuaris plantejar els seus dubtes, sol·licitar informació, o fins i tot exposar nous suggeriments, encara que també hi ha usuaris que utilitzen les xarxes socials per expressar les seves queixes. Això darrer, encara que a priori sigui negatiu, no sempre és perjudicial, ja que moltes vegades una queixa o comentari negatiu ben gestionats i solucionats a temps poden jugar al nostre favor millorant la nostra imatge o fins i tot incentivant el desig de compra.

10. Segmentació: La publicitat a les xarxes socials és un altre dels avantatges a tenir en compte. En comparació amb els mitjans de publicitat tradicionals, aquest tipus de publicitat té un cost molt baix i el seu abast és molt ampli.

11. Promocions i concursos: Una àmplia gamma d'Apps et facilitaran interactuar amb els teus clients creant promocions i concursos per a ells fidelitzant-los.

12. Viralització: El poder de viralització de les xarxes socials és enorme. Aprofita-ho per promocionar la teva empresa davant de clients potencials.

I, bàsicament... Vols ser l'últim a entrar-hi?