Aquest període de convivència amb la pandèmia de covid-19 implica canvis en els comportaments quotidians, com l'ús de la màscara i el distanciament social, major utilització de la comunicació a distància, en detriment del contacte personal, o un major hàbit a l'hora de rentar-se les mans, per exemple, i de forma paral·lela, també podria portar-nos a actualitzar les estratègies d'inversió.

En aquests mesos s'ha pogut veure com alguns sectors es desplomaven i perdien el favor dels inversors (un clar exemple, el vinculat al turisme), mentre que altres milloraven les seves vendes i la seva rendibilitat, incrementant notablement la seva cotització, especialment els relacionats amb el home-driven màrqueting o en general, productes vinculats amb el consum a la llar.

En aquest context, a més dels abans esmentats, un altre sector que lògicament podria resultar interessant és el de les farmacèutiques. Estem veient com grans companyies s'han llançat a la carrera per aconseguir la vacuna contra la coronavirus, buscant assolir l'èxit al més aviat possible mitjançant inversions multimilionàries.

A més de la vacuna, s'han anat provant diferents tractaments, com antivirals, per alleujar, mitigar la simptomatologia o frenar el virus, de manera que, pràcticament cada dia, es poden llegir notícies relacionades amb diversos medicaments ja existents o en diverses fases de prova. És ara el moment d'invertir en farmacèutiques?

Aquest és un petit recull: Johnson & Johnson, Hoffmann-La Roche, Pfizer, Merck & Co, Novartis AG, AstraZeneca, Sanofi, GlaxoSmithKline (GSK), Gilead Sciences, Moderna, Grifols, que treballa en un tractament de la covid amb plasma de pacients que hagin superat la malaltia. A finals de juliol va lliurar a les autoritats nord-americanes els primers lots d'immunoglobulina hiperimmune per al seu ús en assajos clínics.

No només vacunes i tractaments.

La nova normalitat té diverses implicacions en l'àmbit interpersonal. Juntament amb els tractaments contra la malaltia, per detectar-la o per prevenir-la, hi ha les diverses mesures que podem prendre com a precaució, a més d'aspectes com el progressiu envelliment de la població.

Per això, no només les productores de medicaments i vacunes, sinó també les empreses relacionades amb la distribució farmacèutica o amb la fabricació de màscares, guants o hidrogels podrien generar interessants oportunitats.

No obstant això, aquest tipus d'empreses solen ser pimes que no cotitzen, de manera que des del punt de vista inversor resulta més difícil aprofitar aquesta embranzida.