Les xarxes socials estan molt bé però, ja fas màrqueting incòmode, també?

Un client m'enumerava l'altre dia totes les accions de màrqueting pendents que se li havien acudit, i que anaven des de gravar un vídeo fins a redissenyar la seva marca, passant per la web i el butlletí que envien als seus clients, entre d'altres. Va trigar dos minuts a dir-les totes i, al final, li vaig preguntar: "de tot això que m'has dit, què creus que hauries d'estar fent?" "Res - em va respondre - trucar als meus clients, tal i com em vas dir." Els meus clients ho saben (i la meva dona també): sóc insistent en allò que sé que ajudarà, i trucar funciona. Sempre.

Hi ha dos tipus de màrqueting que tota empresa que vulgui créixer ha de seguir: el còmode i l'incòmode.

El còmode es basa en llençar missatges i esperar que algú ens contacti. Això, al llarg dels anys, ha tingut diverses formes i colors, però es podria resumir en anuncis i contingut.

L'incòmode, en canvi, té com a característica, que busca el contacte amb el potencial client, enlloc d'esperar a que aquest es mogui. És el més eficaç a curt termini però també és el que requereix de més esforç, ja que requereix suportar moltes barreres, reals i fictícies.

Aquests dies, amb l'excusa que els potencials clients no volen reunir-se amb els nostres comercials, o que la gent no està per comprar, moltes empreses se centren en el màrqueting còmode, de manera que actualitzen la web, preparen contingut o inverteixen en anuncis online. I això està bé, però no és suficient.

El motiu pel qual es fa, a més, és fals: el client SÍ vol reunir-se amb nosaltres.

De fet, si mireu al vostre voltant, les empreses que estan tenint més èxit aquests mesos són aquelles que estan mantenint un contacte més intens amb el client i el potencial client, aportant-los valor, convidant-los a un esdeveniment exclusiu, o simplement preguntant-los com va tot. A més, ara més que mai, pots reunir-te amb gent que abans estava massa ocupada per a atendre una visita presencial, però que ara pot dedicar mitja hora del seu temps per a una video-trucada.

Això no vol dir que no treballis el màrqueting còmode, sinó que no te n'oblidis de l'incòmode que, tot i que menys "sexy" és més eficaç i té més ROI a curt termini.

Fa uns anys, vaig inventar el concepte de la trucada sense motiu i, avui dia, segueix sent l'eina de màrqueting més eficaç i potent que conec. Assegura't que el teu equip truca els vostres clients i els hi pregunta "Com esteu?" Res més.

I, si no, pregunta't d'on han vingut les darreres vendes que has fet i com han arribat a vosaltres.

www.oriolopez.com

http://twitter.com/oriolopez