Endesa promou la renovació del Bo Social per tal que més de 1.000 famílies de Girona puguin continuar beneficiant-se d'una reducció d'entre el 25 i el 40% en la seva factura de la llum. El 14% del total de beneficiaris d'aquesta ajuda han de renovar aquest descompte abans del 31 de desembre.

Tal com estableix la normativa, les persones beneficiàries d'aquest descompte han de tramitar una sol·licitud de renovació cada 2 anys per a verificar que continuen complint els criteris d'assignació definits pel Govern central i, així, mantenir el descompte en la factura elèctrica. En aquest sentit, Endesa tramita a Catalunya una mitjana de 7.000 sol·licituds mensuals de Bo Social, de les quals un 70% es resolen favorablement per part del Ministeri de Transició Ecològica amb una vigència de 2 anys.

Per tal d'evitar desplaçaments i les visites presencials, la companyia ha reforçat els canals de tramitació telemàtics, i ha posat en marxa un Pla de Contingència d'Atenció al Bo Social als canals presencials, per tal de potenciar l'ús de la cita prèvia que els clients disposin d'una cua especifica per a tramitar el bo.

Actualment més de 7.400 clients d'Endesa de la demarcació de Girona tenen assignat el Bo Social. El 4,6% són pensionistes, el 49,9% famílies nombroses, el 45,1% persones en situació de vulnerabilitat segons criteri de renda i el 0,3% correspon a col·lectius especialment afectats per la crisi econòmica derivada de la Covid-19 i que s'han acollit a aquesta ajuda. Del total de clients, el 56,4% tenen un descompte del 25% en la factura perquè són considerats vulnerables pel Ministeri, mentre que el 43,6% són vulnerables severs i reben una ajuda del 40%.

A més d'aquestes dues categories, aquells clients vulnerables severs són atesos pels Serveis Socials de l'Administració i que, com a conseqüència, es consideren en risc d'exclusió social, no hauran de fer-se càrrec de la factura sempre que l'Administració financi com a mínim el 50% de l'import. Una vegada Serveis Socials ho acrediti i es faci càrrec d'aquest cofinançament, Endesa assumirà l'altre 50% tal com estableix el Real decret del Bo Social. D'aquesta manera, els clients no contreuen cap deute sobre aquesta factura i, com a conseqüència, no se'ls interromp el subministrament elèctric.