Coca-Cola European Partners, la compayia que envasa i comercialitza els productes de la multinacional a Espanya, ha anunciat la intenció de reduir la plantilla de 3.500 treballadors amb 360 acomiadaments. Segons ha informat CCOO, la retallada d'empleats com és «una decisió desproporcionada i oportunista». L'empresa pretén fer fora treballadors de 45 centres de treball, entre els quals les plantes d'Esplugues de Llobregat, Girona, Tarragona i Martorelles, segons han indicat fonts sindicals. Les dades concretes d'afectació a Catalunya no se sabran fins a l'inici de les negociacions de l'ERO a mitjans de febrer.

Aquesta decisió, que es produeix després del tancament de la planta embotelladora a Màlaga, s'ha traslladat ja a les organitzacions sindicals. Els llocs de treball afectats se centren fonamentalment en l'estructura comercial, atenció a client i àrea d'informàtica.

En concret, la firma s'ha reunit aquest divendres amb la Taula de Diàleg Permanent, integrada per les cinc Federacions presents a Coca-Cola European Partners i els representants dels treballadors de les societats de el grup, amb l'objectiu de seguir abordant el procés de canvi que afecta Espanya i que va ser presentat a l'octubre passat a l'organisme de consultiu constituït a CCEP a nivell europeu, l'European Work Council (EWC).

En el transcurs d'aquesta reunió, Coca-Cola European Partners (CCEP) Iberia ha presentat la seva intenció d'emprendre un procés de la reorganització, optimització i homogeneïtzació de la seva àrea comercial per a la finalització de la implementació de el model de comercialització i distribució dels seus productes denominat «Route to Market» que permet garantir l'eficiència, eficàcia i qualitat d'aquestes activitats en un context de mercat canviant.

Fins a la data, a Espanya estaven convivint diferents models de comercialització i distribució que, després dels canvis operats tant pel mercat com per l'activitat de l'empresa, havien de ser revisats i homogeneïtzats, segons han explicat les mateixes fonts.

«L'objectiu d'aquests canvis és assegurar una millor adaptació a les necessitats actuals de la nostra activitat, amb una cartera de productes més ampli, nous productes i formats, que ens ajudin a respondre de forma més ràpida a les actuals demandes i als notables canvis en els hàbits dels consumidors», han ressaltat des de la companyia. A més, la proposta presentada inclou la reorganització de departaments transversals i de serveis generals com a conseqüència de la necessitat d'adaptació a el nou model comercial. Es tracta de canvis que ja estaven previstos realitzar-se a començaments de 2020 i afecten a nou societats de el grup CCEP a Espanya.