Garcia de Pou ha tret al mercat Thepack, una marca registrada d'envasos de cartró sostenibles. La firma d'Ordis especialitzada en la fabricació i comercialització de productes no alimentaris per a l'hostaleria va afirmar en un comunicat que el seu nou producte és «biodegradable, lleuger, resistent i proporciona aïllament tèrmic, per la qual cosa és idoni per substituir el packaging de FOAM (PSE Poliestirè Expandit)».

A més, està fabricat amb tecnologia nano-micro, és a dir, la mida més petita de cartró ondulat. Garcia de Pou va assegurar que ha aplicat molta tecnologia i coneixements i ha fet una gran inversió per produir nano-microondulació amb papers de poc gramatge. En aquest sentit, la companyia explica que «la nanotecnologia fa que els envasos siguin més forts, lleugers i tèrmics, i permet mantenir la temperatura interior durant més temps, qualitats molt apreciades per als sectors del packaging alimentari, del take-away i del delivery».

També asseguren que la producció del cartró a partir de tres capes de paper confereix unes propietats més avançades als envasos. Per exemple, permet col·locar paper resistent a la humitat i al greix com a capa interna durant el procés de fabricació de l'envàs, oferint la protecció necessària que cada ús requereix.

La nova col·lecció de Garcia de Pou està formada per: caixetes (hamburgueses, hot dog, panini), caixes (lunch box, large lunch box), envasos per a fregits (caixetes, cucurutxos), caixes estanques (caixes americanes, envasos multiús), fast food (pales, safates, barquetes), i take away & delivery (maletes de transport, safates self-service i caixes octogonals per a pizza).

Emili Garcia, gerent de Garcia de Pou, va assenyalar que «Thepack és una col·lecció respectuosa amb el medi ambient. Tots els seus productes són biodegradables i estan fabricats amb papers que compten amb la certificació FSC. En l'actualitat, els usuaris dels sectors de l'hostaleria i la restauració estan cada vegada més conscienciats amb la petjada ecològica i amb la reducció i eliminació de la contaminació plàstica. El nostre objectiu és facilitar aquest canvi cap a polítiques més sostenibles», apunta Garcia.

La companyia compta amb 300 empleats i una xifra de negoci de prop de 70 milions d'euros anuals. En l'actualitat l'empresa exporta el 54% de la producció i té més de 20.000 clients.