Un estudi elaborat per Airbnb situa les principals regions turístiques de les comarques gironines al top 10 de destins amb més ingressos per amfitrió d'Espanya. Puigcerdà i la Costa Brava figuren en les posicions 6 i 7 del rànquing de la plataforma d'allotjaments. En aquests indrets l'amfitrió típic va ingressar 1.600 euros durant l'estiu del 2020. A la llista també hi apareix la Garrotxa en novena posició, amb uns ingressos mitjans per amfitrió de 1.300 euros.

Aquest rànquing l'encapçalen les illes de Formentera i Menorca, amb ingressos per amfitrió de 2.800 i 2.400 euros respectivament. El segueix Santander, amb 1.900 euros de rendibilitat; els allotjaments de Mallorca (exceptuant Palma) generen 1.850 euros, i els de Sant Sebastià 1.700 euros. Just darrera de la Costa Brava hi ha Gijón amb 1.400 euros, i tancant el rànquing, juntament amb la Garrotxa, hi ha la Costa de la Luz (Cadis) amb 1.300 euros generats per amfitrió.

A nivell de Catalunya, l'ingrés per apartament és més modest, de 720 euros de mitjana, tot i que és el vuitè destí més cotitzat.

La plataforma també indica en una enquesta que la passió pels viatges continua més viva que mai. Gairebé la meitat (46%) dels adults enquestats van assegurar que viatjar era una de les activitats que més trobaven a faltar durant la pandèmia, el doble que anar a bars o restaurants (22%)1. En el marc del mateix estudi, la seguretat i la neteja figuraven com l'aspecte a tenir més en compte a l'hora de viatjar, amb el 37% triant aquest punt de manera prioritària, gairebé el doble que el destí (18%).

En respondre «quin tipus d'allotjament triarien més probablement per a un pròxim viatge fora de casa», el 64% de les respostes es van inclinar per opcions d'allotjament individuals o particulars (com ara cases, apartaments o viles) enfront del 22% que preferien una habitació d'hotel. Entre la mena de paisatge al qual preferien dirigir-se, un paisatge rural a les muntanyes o el camp (35%) o un lloc a la costa espanyola (34%) van ser els dos més triats, mentre que només el 12% va triar un destí fora d'Europa.

Airbnb va perdre el 2020 4.585 milions de dòlars, coincidint amb la pandèmia de covid-19 que va afectar enormement la indústria del turisme, i en el qual va ser l'any del seu debut com a empresa cotitzada a Wall Street.

La firma de San Francisco (Califòrnia, els EUA) va presentar recentment els seus primers resultats financers des que va sortir a borsa al desembre, una operació -la sortida al mercat de valors- que explica en gran part les pèrdues multimilionàries.

Quart trimestre

Dels 4.585 milions en números vermells del conjunt de l'exercici 2020, 3.889 milions corresponen al quart trimestre i s'expliquen directament pels gegantescos costos associats a aquesta operació.

Al marge de les pèrdues netes, Airbnb va ingressar entre gener i desembre de 2020 3.378 milions de dòlars, un 30% menys que els 4.805 milions facturats en 2019, alguna cosa que és una conseqüència directa de l'aturada que la pandèmia va suposar per a l'activitat turística de tot el món.

Així, en el conjunt de l'any, es van dur a terme a través de la plataforma 193,2 milions de reserves d'una nit o més en allotjaments turístics i d'experiència turístiques, una caiguda del 41% respecte a les xifres d'un any abans.

Els qui van comprar accions de l'empresa després de la seva sortida a borsa al desembre han perdut durant aquests tres primers mesos de cotització de la companyia 11,24 dòlars.