Carbonomics és un terme relativament nou que fa referència a l'economia sostenible o de la descarbonització, una economia de zero emissions de CO2 o diòxid de carboni.
La clau és que les «zero emissions» cada vegada són més accessibles, gràcies a la innovació tecnològica i financera, així com a les noves polítiques, que estan aplanant la corba dels costos de la descarbonització.
Com a dada a tenir en compte, les carbonomics impulsaran al voltant de 16 bilions de dòlars en inversions per a infraestructures verdes i uns 20 milions de nous llocs de treball a tot el món cap a l'any 2030.
Caldria destacar alguns aspectes clau:
- Inversió i finançament sostenible i el seu canvi en la distribució dels capitals, amb uns 103 bilions de dòlars en actius actualment sota gestió ESG a tot el món.
- L'energia renovable es convertirà en l'àrea amb més inversions el 2021, per davant del petroli i el gas per primera vegada en la història.
- La revisió de l'activitat de les grans petrolieres i els seus passos per convertir-se en empreses de zero emissions.
- La pujada de l'hidrogen verd o net, com a solució verda: transport de llarga distància, acer, químiques, calefacció o emmagatzematge d'energia a llarg termini.
- La nova mobilitat en el transport per carreters, que afronta el seu canvi tecnològic més significatiu en un segle amb l'electrificació, la conducció autònoma i l'hidrogen verd.
- L'economia circular i la sostenibilitat des de l'hort fins a la taula són pilars fonamentals de les carbonomics davant la demanda dels consumidors d'una major visibilitat de la seva petjada de carboni.
- La sostenibilitat del transport aeri, ja que aquesta indústria es troba entre les més cares en costos per a les carbonomics i és, per tant, una de les més difícils de descarbonitzar.
- El segrest del diòxid de carboni mitjançant noves tecnologies i el compromís de moltes empreses de ser zero emissions per al 2030.
- La descarbonització de la indústria de les matèries primeres (ciment, acer...), ja que és una de les àrees on reduir les emissions és més complicat.
- Assegurar la sostenibilitat en un món on els consumidors cada vegada són més conscients de la importància que té el canvi climàtic i demanen uns productes i uns serveis de baixes emissions.