Pimec ha pronosticat aquest dimarts que l'ampliació de l'aeroport del Prat faria que, de retruc, els de Girona i Reus tinguessin més trànsit. Ho ha afirmat el president de l'entitat, Antoni Cañete, que ha indicat que infraestructures com les de Girona i Reus han de permetre rebre turistes europeus en la modalitat dels vols "punt a punt" que aportin "dinamisme". En canvi, el Prat hauria de ser un "hub transoceànic" i per això l'ampliació és una inversió que si no es fa pot condicionar "les properes generacions". Cañete ha visitat Tarragona on ha fet balanç dels primers cent dies al capdavant de l'entitat i s'ha reunit amb diferents autoritats locals.

Segons Cañete, l'aeroport barceloní ha arribat "al límit de passatgers" que pot acollir. Una ampliació que Pimec ha assegurat que defensa "pel bé comú", ja que han considerat que generarien llocs de treball i activitat econòmica.

Des de la patronal de la petita i mitjana empresa també s'han mostrat favorables als projectes del tren-tramvia del Camp de Tarragona i a la Vall de l'Hidrogen Verd. Aquesta darrera iniciativa, per Pimec, ha d'aportar inversions milionàries que han d'ajudar la demarcació.

Pel que fa al balanç al capdavant de l'entitat, Cañete s'ha mostrat satisfet per haver pogut participar de la creació de la Confederació Nacional de Petites i Mitjanes Empreses (CONPYMES) que s'ha articulat a nivell estatal, ha expressat que la seva voluntat serà "descentralitzar" diferents òrgans de govern de la patronal i ha reclamat més ajudes directes a les empreses per part de les administracions.