L'empresa d'alimentació i begudes Damm ha aconseguit un acord amb Cobega per comprar la seva participació en el grup Cacaolat i passar de l'actual 50 al 100%.

Segons ha informat Damm, que no ha facilitat el preu de l'operació, durant els últims anys, Cacaolat està impulsant un "ambiciós pla estratègic" que ha permès realitzar una transformació i una renovació tecnològica de les instal·lacions i ha suposat la introducció de processos de producció més "innovadors" per adaptar-se al mercat i garantir el creixement de les marques del grup.

Amb una carpeta de productes en el que destaquen marques icòniques com Cacaolat i Letona, Cacaolat ha consolidat durant els últims anys el seu pla d'internacionalització i, en l'actualitat, està present a 17 països.

A més, gràcies a la creació de nous departaments, com el d'I+D+I, la companyia ha desenvolupat noves referències de la marca com Cacaolat 0%, Cacaolat sense lactosa o Cacaolat Mocca amb l'objectiu d'adaptar-se a les noves demandes dels consumidors.

Com la resta de les empreses que formen part de Damm, Cacaolat, que té 170 treballadors, manté un compromís amb el medi ambient.

Així, tots els seus envasos són 100% reciclables i, des del passat mes de maig, utilitza un 50% de plàstic reciclat (PET), la qual cosa permetrà l'eliminació d'un total de 292 tones anuals de plàstic fòssil del mercat.