L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha rebut un total de 181 consultes i reclamacions des de juny contra empreses de lloguer de cotxes per cobraments improcedents o abusius, l’obligació d’ampliar la cobertura bàsica del segur o la falta d’informació, entre altres motius. Els cobraments improcedents o abusius deriven de càrrecs per presumptes danys no detectats en el moment de la devolució del vehicle, els càrrecs pel servei de proveïment de carburant de gasolina, de més de 30 euros, addicionals al propi cost del combustible, o els càrrecs addicionals de neteja.

Els consumidors denuncien l’obligació d’ampliar la cobertura bàsica de l’assegurança obligatòria en el cas que es vagi a contractar amb targeta de dèbit en comptes de crèdit. Altres vegades l’empleat insisteix a recordar els riscos als quals s’exposa el conductor en cas de sinistre, perquè contracti l’assistència en carretera o l’ampliï a tot risc.

La falta d’informació és una altra denúncia habitual. La informació completa del contracte, amb totes les clàusules i excepcions, rares vegades s’inclou en la fulla per encàrrec ni s’ofereix durant la contractació, la qual cosa obliga l’usuari a buscar-la en la pàgina web de la companyia. Segons OCU, aquest tipus de problemes afecten la majoria de les companyies de lloguer de cotxes, encara que Gold Car i Sixt acumulen un nombre major de reclamacions.