Les matriculacions de turismes a la província de Girona lideren la caiguda de vendes del passat mes de setembre. Concretament van caure fins a un 30,63% en comparació amb el mateix mes de l’any passat, en 745 unitats al setembre, segons va informar aquest dilluns la patronal Faconauto. Tanmateix, si es té en compte el que portem d’any, la disminució retrocedeix a l’11,23%, representant un total de 7.483 vehicles matriculats a la província, comparats amb els 8.430 que s’havien venut l’any passat fins aquestes dates.

Pel que fa a nivell català, les matriculacions han caigut un 28% en comparació amb el mes de setembre del 2020, amb xifres que no superen els 8.200 vehicles i concentrant un 13,7% de la quota de mercat espanyol. Al conjunt de l’Estat, les matriculacions de turismes i tot terrenys van acumular un descens del 15,7% al setembre, fins a les 47.584 unitats.

Renovació del parc de vehicles

En paral·lel, Faconauto va proposar ahir «desglobalitzar» la fabricació de vehicles per fer front a la crisi de semiconductors i «recuperar el protagonisme» en la producció per encarar la transició «accelerada» cap al vehicle elèctric. El president de l’associació, Gerardo Pérez, també va demanar al govern espanyol impulsar la renovació de tot el parc de vehicles, no només els elèctrics, per «donar temps» a la tecnologia a tenir més autonomia i menys temps de recàrrega.

Pérez assegura que el sector travessa actualment una «crisi d’incertesa», agreujada per les noves formes de propulsió en el mercat i per les «prohibicions i atacs» als motors de combustió. «Cal allunyar la ideologia d’assumptes estratègics de país», va resumir Pérez. En aquest sentit, el president de la patronal també va reclamar «flexibilitzar» el mercat de treball per «beneficiar al talent» i garantir la seguretat jurídica.