Laura Erra (Vic, 1983) és la segona generació que encapçala l'empresa Liquats Vegetals, ubicada a Viladrau i dedicada a la producció de begudes vegetals. Erra, llicenciada en economia per la Universitat de Barcelona, amb un màster en Direcció comercial i Màrqueting i un postgrau de Direcció General a IESE afronta el repte d'internacionalitzar l'empresa. Erra serà una de les ponents de la tercera edició de l’eWoman Girona, organitzat per Diari de Girona i Prensa Ibérica; impulsat per CaixaBank, amb el patrocini de Toni Pons i la col·laboració de Calsina Carré, Prat Sàbat, Cuines Jotri i iGRUP. Cal inscripció prèvia, que és gratuïta, a través de la pàgina web www.ewoman.es/girona

Quina radiografia fa del context de la dona en la societat actual?

 El món empresarial va començar amb una presència molt forta de l'home, però la dona avui pot arribar fins a on es proposi. Personalment, dono suport a totes les iniciatives que permetin a la dona tenir les mateixes oportunitats que a l'home, dit d'una altra manera, cal que per l'empresa sigui el mateix contractar un home que una dona. Per exemple, trobo un gran pas equiparar la baixa de paternitat a la de maternitat. 

Quin és el seu concepte d'empresa paritària?  

Una empresa on hi hagi un equilibri real entre homes i dones, sobretot en la responsabilitat de la gestió de l'empresa. Un punt crític és la política retributiva, que ha de ser independent del gènere. El sou ha d'estar fixat en funció de la responsabilitat de la persona i les capacitats, entre altres aspectes. 

Quines qualitats creu que ha de tenir la figura d'una persona que ocupa un càrrec directiu?

Des del meu punt de vista, les qualitats més rellevants d'un directiu han de ser la maduresa personal i ser un bon company d'equip. Els reptes de l'empresa són molt complexes, i avui en dia no hi ha lloc per l'individualisme. Evidentment, la persona ha de tenir les competències necessàries per assumir la responsabilitat de l'àrea que lideri.

Què creu que fa falta per aconseguir la paritat en l'àmbit directiu?

Educar als nostres fills des de la perspectiva d'igualtat de gènere. I per altra banda, temps perquè aquesta nova educació passi a ser un element de la cultura.

Al llarg de la seva trajectòria, creu que s'ha enfrontat a més adversitats que altres companys pel fet de ser dona?

Per sort el nostre sector, el gran consum, s'ha anat professionalitzant. Cada vegada compten més les dades que l'amiguisme. La professionalització dels sectors equipara els gèneres en oportunitats i èxits, perquè el que compta és fer-ho millor que la competència, per tant, vols el millor producte i el millor talent.

Quins reptes creu que té el seu sector en els pròxims anys?

La incertesa i la complexitat dels escenaris ocupen les agendes del nostre equip. Disponibilitat de matèries primeres, la pujada dels costos de transport, l'energia, fan que els increments de costos i en conseqüència, els increments de preu que es produiran en el mercat i que veurem sobretot a principis del 2022 fan realment molt difícil valorar com anirà. Amb l'equip compartim que mai havíem vist una situació com l'actual.