La facturació del comerç electrònic a Espanya va augmentar el segon trimestre del 2021 un 13,7% interanual fins a assolir els 13.661 milions d’euros, segons les últimes dades de comerç electrònic de la Comissió Nacional de Mercats i Competència (CNMC), donades a conèixer ahir. Els sectors d’activitat amb més ingressos van ser les peces de vestir, que van concentrar el 8,4% de la facturació total; mentre que els serveis auxiliars a la intermediació financera van representar el 6,3%; i els jocs d’atzar i apostes van ocupar el tercer lloc, amb el 4,5% de la xifra global. Entre abril i juny, es van registrar més de 279 milions de transaccions, un 14,5% més. Els grans magatzems van liderar el rànquing per compravendes (8,4%).

El 41,4% dels ingressos el segon trimestre van tenir com a destinació Espanya. El saldo net exterior va ser 6.730 milions d’euros de dèficit, mentre que el volum de negoci de les transaccions amb origen estatal i dirigides cap a l’exterior va ser de 8.010 milions d’euros, un 12,1% més que el segon trimestre de l’any anterior. Les branques d’activitat amb més volum de negoci des d’Espanya cap a l’exterior van ser les peces de vestir (un 11,3%), els serveis auxiliars a la intermediació financera (10,1%) i els jocs d’atzar i les apostes (un 5,4%).

Lles compravendes des de l’exterior van obtenir una facturació de 1.280 milions d’euros, un 21% més que el segon trimestre del 2020, marcat pel primer esclat de la covid. Així mateix, les àrees d’activitat relacionades amb el sector turístic, que agrupa les agències de viatges, el transport aeri, el transport terrestre, el lloguer d’automòbils i els hotels, acaparen el 47% de les compres des de l’exterior. D’altra banda, els ingressos de comerç electrònic dins de l’Estat han pujat un 14,5% interanual fins a 4.372 milions d’euros. Lideren la facturació dins d’Espanya, l’administració pública, els impostos i la seguretat social (11,2%).