L’amo de Mercadona va proposar tres receptes davant l’actual situació de «economia de guerra» i l’encariment de les matèries primeres i els productes per la guerra d’Ucraïna: que Brussel·les canviï «ja» la fórmula per a calcular el preu de l’energia, que s’eliminin burocràcies i papers i, en tercer lloc, que es rebaixi l’IVA. Va assegurar que el citat impost és «inflacionista». Va apuntar que davant la pujada del preu de l’oli d’oliva de 2,30 euros a 4, l’Estat «ara s’emporta 40 cèntims i abans, 23».

Política d’igualtat

Durant la presentació dels resultats, Roig també va tractar altres temes, com el de la paritat i la incorporació de les dones en càrrecs directius i de responsabilitat. En aquesta línia, l’amo de la firma va assegurar que Mercadona «fa molt temps» que defensa la igualtat entre homes i dones: «A mateixa responsabilitat mateix sou», sosté Roig. Així, en el Comitè de Direcció ja hi ha 7 dones d’un total de 16 dirigents. La mercantil reforça el departament de Compres (passa de 5 a 7 directors generals). I té 3 nous membres en l’òrgan de govern: Teresa Pol, Francis Alonso i Marga Santos. I una sortida, la de José Francisco Alonso, que liderava el departament d’Obres i Expansió. Actualment el porta Pilar Sanz.