El sector porcí espanyol «és un cas d’èxit que s’ha construït sobre pilars sòlids, entre els quals es poden destacar un model de producció sostenible i la preocupació pel benestar animal, principis que tots els agents de la cadena de valor han interioritzat fins i tot formar part del nostre ADN». Aquestes són paraules d’Alberto Herranz, director d’INTERPORC, pronunciades a Còrdova durant la seva intervenció al XII Fòrum de l’Associació Nacional de Veterinaris de Porcí, on va desgranar «els set pilars clau que han permès al sector porcí espanyol convertir-se en una de les grans potències productores i exportadores del món i en un referent internacional en producció sostenible». Em sembla molt important considerar que juntament amb el respecte del medi ambient i el benestar animal, Herranz va enumerar els altres cinc elements que, segons la seva opinió, componen l’ADN del sector porcí: innovació, professionalització, aportació a la vertebració d’Espanya i al desenvolupament rural , visió internacional de les empreses i seguretat alimentària. També cal reconèixer que des d’INTERPORC, «treballem al costat de les empreses per desenvolupar tots aquests punts, cosa que ha permès al sector consolidar-se a l’avantguarda mundial» segons el mateix Herranz. El següent pas, va afegir, «és comunicar-ho bé perquè la societat espanyola vegi, més enllà d’informacions interessades i fake news, que el porcí de capa blanca és un sector potent i líder, a més de sostenible, generador de feina i respectuós amb el benestar animal».