L’Associació de Directius de Comunicació (Dircom) ha premiat Iberdrola en la categoria de compromís ambiental per la seva iniciativa «Huella Positiva», desenvolupada en col·laboració amb el grup de comunicació Prensa Ibérica, al qual pertany aquest diari. L’objectiu de la campanya era donar a conèixer l’impacte favorable de les instal·lacions renovables a les zones rurals d’Espanya quant a biodiversitat, repte demogràfic i medi ambient.

El guardó ha estat possible gràcies a la implicació de Prensa Ibérica, als mitjans de la qual es van publicar treballs audiovisuals vinculats a diversos territoris d’Espanya on tant les capçaleres del grup com la companyia elèctrica tenen una gran implantació.

L’objectiu del pla de comunicació, elaborat amb continguts especialitzats i dades rigoroses, ha estat generar un coneixement més gran de l’entorn en relació amb els efectes socioeconòmics de les energies renovables.

S’han desenvolupat iniciatives a províncies com Zamora, Orense, Ferrol, Badajoz, Huelva, Osca i Ciudad Real. «Huella Positiva» ha inclòs continguts multimèdia i ha destacat el valor de la multinacional espanyola com a aliat estable i amb vocació de permanència a les zones on s’instal·la. De fet, el 80% dels proveïdors són locals. L’empresa calcula que cada empleat contractat per Iberdrola genera un valor afegit de 10 llocs de treball indirectes.