L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) es manté alerta davant la reduflació, una pràctica il·legal que fan algunes companyies del sector alimentari i d'higiene i drogueria amb l'objecte d'evitar que l'augment dels costos de producció repercuteixi en una pujada del preu del producte o bé en un descens dels beneficis empresarials. Aquesta estratègia consisteix a reduir la quantitat o volum de producte oferts sense reduir-ne el preu, que es manté i fins i tot es pot incrementar.

És il·legal des del moment en què no s'avisa el consumidor que s'ha reduït el pes o la mida del producte. En cas contrari, s'incorre en una pràctica de competència deslleial, destaca l'OCU, que ja ha adoptat mesures. «Hem comprovat que alguns fabricants estaven en realitat disminuint el contingut dels productes, venent-los al mateix preu. I hem posat aquest fet en coneixement de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), les autoritats responsables, ja que és una cosa que considerem que afecta la lliure competència i la lliure elecció dels consumidors», destaca l'ens, que ha llançat la campanya 'Això #Nocola'.

Aquests són els productes en què l'OCU ha detectat pràctiques de reduflació aquest mes de juliol:

  • Cacao soluble ColaCao, de 800 grams, té 760 grams, 40 menys pel mateix preu.
  • Margarina Tulipa, de 500 grams, pesa ara només 450 grams.
  • Sobre de xoriço Revilla d'1 euro va passar de tenir 80 grams, a només 70.
  • Pasta Gallo en paquets de 500 grams ara tenen 450 grams mantenint el mateix preu.
  • Iogurts Activia tenen ara 5 grams menys.

El juny passat, l'OCU ja va denunciar que almenys un 7% dels productes del cistell de consum s'han vist afectats per aquesta pràctica. I va denunciar davant la CNMC Pastas Gallo, DanonePescanova, ColaCao, Tulipa i Campofrío, acusats de practicar la reduflació.